Minnie Farz

بهترین مینی فرز دیمردار [6 مدل باکیفیت و به‌صرفه]

9 دقیقه

زمان برای مطالعه

  • مینی فرز دیمردار چیست و چه کاربردی دارد؟
  • بهترین مینی فرز دیمردار از چه برندی است؟
  • کاربرد های مینی فرز دیمر دار چیست؟

این سوالات از جمله سوالاتی می باشد که با خواندن عنوان احتمالا برای شما پیش آمده است اما نگران نباشید چرا که در این یادداشت یک لیست کامل از انواع بهترین مینی فرز دیمردار و قیمت آن ها تهیه کرده ایم تا به خوبی با کاربرد و مشخصات آن ها آشنا شوید.

یکی از مهم ترین ابزارهایی که افراد فنی از آن استفاده زیادی می کنند، دستگاه فرز می باشد. حال لازم است بدانید که این نوع دستگاه ها در دو مدل دیمردار و بدون دیمر تولید شده اند که هریک کاربرد مخصوص به خود را نیز دارد. در ادامه قرار است کاربرد مینی فرز های دیمردار را برایتان شرح دهیم.

مینی فرز دیمردار چیست؟

در قسمت انتهایی مینی فرز کلیدی طراحی شده است که دیمر نام دارد و فرز هایی که از این کلید برخوردار هستند را مینی فرز دیمردار می گویند. بر روی دیمر ها از اعداد 1 تا 6 وجود دارد که سرعت مینی فرز را کنترل می کنند. یکی از بهترین انواع مینی فرزها، مینی فرز دیمردار می باشد.

در تعریف مینی فرز باید بگوییم که ابزاری است برای سایش و برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه مینی فرز به دیمر مجهز باشد می توانید علاوه بر برش فلزات، برای برش سنگ، گرانیت، سرامیک و … هم از آن نیز استفاده کنید چرا که کلید دیمر به خوبی می تواند سرعت دستگاه را کنترل کند.

نکته: مینی فرز های معمولی دارای یک سرعت ثابت هستند که نمی توان این سرعت را کم و زیاد کرد.

کلید دیمر در مینی فرز دیمردار چه کاری انجام می‌دهد؟

در همین ابتدا لازم به ذکر است که مینی فرز های دیمردار دارای دو نوع کلید دیمر هستند که نوع اول دیمر گازی و نوع دوم دیمر الکتریکی نام دارد. این دو مدل هر کدام کاربرهای گوناگونی دارد. امروزه از کلید دیمر گازی کمتر استفاده می شود زیرا کلید دیمردار الکتریکی به این گونه است که می توان سرعت دستگاه را در شش و یا نه حالت تنظیم کرد. اما عملکرد کلید دیمردار گازی کاملا متفاوت است.

4 ویژگی و کاربرد مینی فرز دیمردار

حال در این قسمت می خواهیم به طور دقیق تر به کاربرد مینی فرز دیمردار بپردازیم. همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره کرده ایم، از مینی فرز برای سایش و برش اجسام فلزِ، چوبی پلاستیکی و … استفاده می شود. حال در این دستگاه صفحه ای از جنس فیبر و یا صفحات فلزی وجود دارد که وظیفه برش بر عهده آن می باشد. با انجام برشکاری های پی در پی  قطر این صفحات کم و کمتر خواهد شد.

در مینی فرز های بدون دیمر سرعت دستگاه در حداکثر ترین حالت ممکن است. این ویژگی گاهی اوقات مشکل ساز است زیرا ممکن است بخواهیم سرعت دستگاه را کم کنیم. به طور خلاصه کاربرد مین فرز دیمردار به شرح زیر می باشد:

1- برش انواع فلزات توسط مینی فرز دیمردار: یکی از اصلی ترین کاربردهای بهترین مینی فرز دیمردار، برش انواع فلزات می باشد. در هنگام برش بعضی از فلز ها ما مجبور هستیم سرعت را افزایش و در برخی دیگر می بایست کاهش دهیم. چنانچه سرعت برشکاری کم باشد، قطعا زمان زیادی از شما می گیرد و حتی ممکن است کار به درستی انجام نشود.

2- برش سرامیک، گرانیت و انواع سنگ توسط مینی فرز دیمردار: یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای بهترین مینی فرز دیمردار، برش سرامیک، گرانیت و انواع سنگ می باشد. جهت برش و سایش اینگونه اجسام بهتر است میزان سرعت را با توجه به جنس هریک از آن ها هماهنگ کنید. بعضی از افراد بر این باورند که سرعت بالا برای برش سنگ و گرانیتی مناسب تر است که این باور کاملا اشتباه می باشد.

برای برش اینگونه اجسام بهتر است از سرعت پایین استفاده کنید زیرا فشار کمتری به دستگاه برش می آید و خطرات ناشی از کار با دستگاه به حداقل می رسد.

نکته: قبل از استفاده از دستگاه دیمر مطمئن شوید که صفحه فلزی به درستی بر روی دستگاه قرار گرفته باشد تا روند برشکاری بهتر صورت گیرد.

3- سطح زدایی و پولیش کاری توسط مینی فرز دیمردار: برخی از محصولات فلزی و یا چوبی برای آن که از ظاهری زیباتر برخوردار شوند، می بایست عملیات پولیش کاری بر روی آن ها انجام شود.ما با استفاده از بهترین مینی فرز دیمردار می توانیم سطح اجسام فلزی و چوبی صاف کرده و همچنین مواد مزاحم موجود در روی آن را از بین ببریم.

بهترین سرعت جهت براق شدن سطوح فلزی،2500 الی 4500 دور بر دقیقه می باشد. بخاطر بسپارید برای براق کردن سطوح فلزی، و یا تمیز کردن آن ها بهتر است از برس های سیمی استفاده شود.

4- برش چوب توسط مینی فرز دیمردار : با تیغه های موجود بر روی مینی فرز های دیمردار  به راحتی می توانید اجسام را برش دهید. حداکثر سرعت چرخش مینی فرز ها تقریبا 11000 دور می باشد که سرعت ممکن است خطرات جدی به همراه داشته باشد. اما چنانچه از مینی فرز های دیمردار استفاده کنید، بهتر است سرعت آن را بر 4500 دور قرار دهید که با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین مینی فرز دیمردار [6 مدل باکیفیت] 

در این بخش لیست 6 مدل از بهترین مینی فرز دیمردار را برایتان آماده کرده ایم. لازم به ذکر است که تمامی این محصولات دارای گارانتی معتبر می باشند.

1- مینی فرز ماکیتا دیمردار مدل GA9020

مینی فرز ماکیتا دیمردار مدل GA9020
مینی فرز ماکیتا دیمردار مدل GA9020

یکی از بهترین مینی فرز دیمردار از بند ماکیتا مدل GA9020 می باشد. برند ماکیتا در سال 1915 کار خود را آغاز کرد. از این دستگاه می توان برای برش و سایش انواع اجسام فلزی، چوبی و همچنین سنگی استفاده کنید. مینی فرز دیمردار GA9020 ساخت شرکت ماکیتا می باشد که دارای یک موتور 2200 واتی است. همچنین این دستگاه دارای صفحه ای به قطر 230 میلی متر می باشد.

حداکثر سرعت گردش مینی فرز ماکیتا دیمردار مدل GA9020 6600 دور بر دقیقه است. بر روی صفحه آن کلیدی جهت قفل صفحه طراحی شده که کار را بسیار راحت کرده است.

وزن5.8 گرم
توان2200 وات
سرعت حرکت آزاد6600
قطر صفحه230 میلی متر
لوازم جانبیمحافظ صفحه، دفترچه راهنما، دسته کمکی، آچار مخصوص

قیمت حدودی: 3.499.000

2- مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V

مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V
مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V

مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V در گروه بهترین مینی فرز دیمردار قرار دارد. این دستگاه دارای قابلیت چرخش دیسک از 3000 تا 11000 دور در دقیقه می باشد. توسط کیلد دیمر که در انتهای دستگاه قرار دارد، به خوبی می توان سرعت آن را نیز کنترل کرد.

قدرت مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V850 وات است و عملیات فرزکاری را پرتوان انجام می دهد. همچنین سایز دیسک قابلا نصب بر این دستگاه 115 میلی متر می باشد. جهت محافظت و کاهش خطرات ناشی از استفاده این دستگاه بهتر است از عینک های مخصوص استفاده کنید.

این دستگاه از یک دسته جانبی با مارک اکتیو و قابل نصب در جهت سمت راست و یا سمت چپ دستگاه برخوردار است تا افرادی که چپ دست و یا راست دست هستند،  بر اساس سلیقه خود این دسته را نصب کنند و روند سایش و یا برشکاری راحت تر صورت گیرد. لازم به ذکر است که مینی فرز دیمردار اکتیو مدل AC2185V دارای 15 ماه گارانتی و 5 سال پشتیبانی قطعات می باشد.

ابعاد۲.۷x۰.۷x۰.۹ سانتی ‌متر
وزن2.4 گرم
توان850 وات
سرعت حرکت آزاد3000- 11000
قطر صفحه115 میلی متر

قیمت حدودی: 1.417.000

3- مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV 850-125

مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV 850-125
مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV 850-125

شرکت متابو یکی از بهترین شرکت های معتبر در زمینه تولید بهترین مینی فرز دیمردار نیز فعالیت دارد. بازه سرعت چرخش مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV 850-125 برابر 3000 الی 11500 دور بر دقیقه می باشد. شما می توانید یک صفحه به قطر 125 میلی متر بر روی آن نصب کنید.

یکی از مزیت های مینی فرز چرخش متغیر آن است و این مزیت باعث شده که کاربر بتواند از انواع صفحات استفاده کند. محافظت در مقابل گرد و غبار که موجب افزایش طول عمر دستگاه می گردد، از دیگر مزیت های مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV 850-125 است.

ابعاد۲۸x۸x۱۰ سانتی‌ متر
وزن1.9 گرم
توان850 وات
سرعت حرکت آزاد3000-11500
قطر صفحه125 میلی متر

قیمت حدودی: 2.590.000

4- مینی فرز شارژی دیوالت مدل DCG414T2

مینی فرز شارژی دیوالت مدل DCG414T2
مینی فرز شارژی دیوالت مدل DCG414T2

اگر به فکر خرید بهترین مینی فرز دیمردار هستید که برایتان در مدت طولانی کار کند، مینی فرز شارژی دیوالت مدل DCG414T2 بهترین گزینه است. برخورداری از موتور 700 وات و سرعت برابر با 9000 دور دقیقه، از جمله مواردی است که تا به امروز اعتماد طرفدارانش را جذب کرده است. وزن این دستگاه 3 کیلوگرم و قطر تیغه آن 125 و 115 میلی متر می باشد. لازم به ذکر است که مینی فرز شارژی دیوالت DCG414T2 از طریق یک باتری 54 ولتی نیروی خود را تامین می کند. همچنین ابعاد آن 400*125 می باشد که به راحتی می توان آن را حمل نمود.

از جمله کاربردهای این دستگاه مینی فرز عبارتند از: برش سنگ، برش کاشی، برش پلاستیک، تیز کردن ابراز آلات، زنگ زدایی و پرداخت فلزات

نکته: برای انجام کارهایی که نیاز به انعطلاف پذیری بیشتری دارند، خرید مینی فرز شارژی دیوالت مدل DCG414T2 را پیشنهاد می کنیم.

توان1700وات
سرعت حرکت آزاد900
قطر صفحه115 میلی متر
ویژگی های فرز و سنگ رومیزیقابلیت برش با زاویه مناسب، مناسب برای برش فلز، دارای حفاظ
لوازم جانبیباتری اضافه، کیف همراه

قیمت حدودی: 24.250.000

5- ميني فرز مکس وان مدل MOAGH840W

ميني فرز مکس وان مدل MOAGH840W
ميني فرز مکس وان مدل MOAGH840W

ميني فرز مکس وان مدل MOAGH840Wعلارغم وزن سبکی که دارد، از کارایی بالایی برخوردار است. این دستگاه از مکانیسم خاصی برخوردار می باشد که موجب می‌شود صفحه فرز با سرعت زیادی برابر با 8000 دور در دقیقه بچرخد. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام کار با این مینی فرز حتما نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید.

از ميني فرز مکس وان مدل MOAGH840Wبرای کارهای ساختمانی، آهنگری، نجاری، جواهرسازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه توسط برق، هوای فشرده و باتری شارژ می گردد. از آنجایی که وزن مینی فرز مکس وان بسیار سبک است، بهتر است برای کارهای خانگی و نسبتا سبک هم مورد استفاده قرار گیرد.

ابعاد۲۷x۷x۷ سانتی‌متر
وزن1.57 گرم
 توان840 وات
ویژگی های فرز و سنگ رو میزیدارای حفاظ
سرعت حرکت آزاد11000

قیمت حدودی: 539.000

6- مینی فرز ادون مدل AG115-1002T

مینی فرز ادون مدل AG115-1002T
مینی فرز ادون مدل AG115-1002T

آخرین مدل و بهترین مینی فرز دیمردار، مدل AG115-1002T از برند ادون می باشد. وزن این دستگاه 1.600 گرم می باشد و 750 وات توان دارد.

یکی از ویژگی هایی خوبی که این محصول دارد، این است که صفحه آن برای آهن هم نیز مناسب است. قیمت مینی فرز ادون دیمردار با توجه به کارایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگر می خواهید برشکاری های سبک و نیمه صنعتی انجام دهید، خرید مینی فرز ادون مدل AG115-1002T بهترین انتخاب است.

ابعاد۳۲x۷.۵x۱۰ سانتی‌متر
وزن2.6 گرم
توان1100 وات
سرعت حرکت آزاد11000
قطر صفحه115 میلی متر

قیمت حدودی:574.000

خلاصه و چکیده مطالب:

دستگاه مینی فرز دیمردار دستگاهی می باشد که برای برش دادن و یا صاف کردن اجسام فلزی، پلاستیکی و یا سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین مینی فرز دیمردار دستگاهی می باشد که دارای ضمانت و گارانتی است. در هنگام استفاده از این دستگاه حتما از لوازم ایمنی استفاده کنید تا خطرات احتمالی کاهش یابد.

قیمت هریک از انواع مینی فرزهای دیمر دار باتوجه به کاربردشان متفاوت است که در این مقاله سعی کرده ایم 6 مورد از بهترین مینی فرز دیمردار به همراه قیمتشان برایتان شرح دهیم. از این که تا انتها همراه با تجربه بوده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

3/5 - (2 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=5982
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !