5 مدل از بهترین دوربین شکاری با زوم بالا (دوچشمی و تک چشمی) 2023

12 دقیقه

زمان برای مطالعه

دوربین شکاری ابزاری بسیار مهم و حیاتی برای شکارچیان و علاقه‌مندان به شکار می‌باشد که طراحی و ساخت آن به گونه ایست تا به افراد کمک کند مناظر طبیعی منطقه ، پرندگان و حیوانات را با وضوح‌بالا مشاهده کنند. وقتی که اجسام در فاصله‌ای خیلی دور از شما قرار گرفته باشد، مسلما مشاهده آن با چشم بینا امکان پذیر نیست! دوربین شکاری با ویژگی بزرگنمایی اجسام چند برابر بیشتر از دوربین های معمولی به شما این امکان را می‌دهد که به صورت کاملا واضح و قابل قبول، مناظر و اجسام موردنظر را از فاصله دور، به راحتی مشاهده کنید.

انتخاب و خرید بهترین دوربین شکاری برای دوستداران طبیعت و شکارچیان اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این دوربین است که چشم انسان را همانند عقاب تیزبین میکند! همراه ما باشید تا در ادامه به چند سوال مهم پیرامون دوربین های شکاری که شاید سوال شما باشد مثل: دوربین‌های شکاری با زوم بالا در بازار کدامند؟ بهترین دوربین شکاری چه ویژگی هایی دارد؟ چند مدل محبوب دوربین شکاری موجود در بازار بپردازیم و تمام موارد را با دقت بررسی کنیم.

مدل های موجود از دوربین شکاری در جهان

دوربین های شکاری به دلیل تخصصی‌بودن و نیازهای ویژه‌ای که در شکار و مشاهده حیوانات دارند، در انواع مختلفی عرضه می‌شوند :

1. دوربین‌ شکاری ترکیبی (Trail Cameras):

دوربین‌های ترکیبی به‌منظور ثبت عکس‌ها و ویدئوهایی از حیوانات در طبیعت بدون نیاز به حضور انسان‌ها طراحی شده‌اند. این دوربین‌ها معمولاً روی درختان، ستون‌های مخصوص یا سطوح مناسبی نصب می‌شوند و با استفاده از حسگرهای حرکتی، عکس‌ها و ویدئوها را ضبط می‌کنند.

2. دوربین‌ شکاری تک‌چشمی (Monoculars):

مدل‌های مینیمال‌تر، دوربین‌های تک‌چشمی ابزارهای کوچک و قابل‌حمل هستند که توانایی بزرگ‌نمایی دارند. این ابزارها به شکارچیان کمک می‌کنند تا اجسام و حیوانات در فاصله دور را مشاهده کنند. آنها برای تفریحات در طبیعت و فعالیت‌های خارج از منزل نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

3. دوربین‌ شکاری دوچشمی (Binoculars):

دوربین‌های دوچشمی دارای دو لنز هستند که به هر چشم یک تصویر ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها برای مشاهده مناظر طبیعی و پرندگان در فاصله دور بسیار مفیدند. آنها به شکارچیان و علاقه‌مندان به پرنده‌نگری امکان مشاهده جزئیات و زیبایی‌های طبیعت را می‌دهند.

4. دوربین‌ شکاری بزرگ‌نمایی (Spotting Scopes):

دوربین‌های بزرگ‌نمایی به شکارچیان کمک می‌کنند تا اجسام و جزئیات را در فاصله دور دقیق‌تر مشاهده کنند. آنها معمولاً از لنزهای بزرگی برخوردار هستند و برای شکار، مشاهده مناظر طبیعی و حتی استفاده در فعالیت‌های نظامی و پلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

5. دوربین‌ شکاری حرفه‌ای (Professional Cameras):

دوربین‌های حرفه‌ای از نوع DSLR یا میرورلس حرفه‌ای برای شکارچیان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری حیات‌وحش استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها دارای کیفیت تصویر بسیار بالا و کنترل دقیق بر تنظیمات هستند.

6. دوربین‌ شکاری ترمال (Thermal Imaging Cameras):

دوربین‌های ترمال از تکنولوژی تصویر حرارتی استفاده می‌کنند و به شکارچیان امکان مشاهده اشیا در شب یا در شرایط کم‌نور یا تاریکی را می‌دهند. این ابزارها برای شکار در شب و پیگیری حیوانات وحشی بسیار مفید هستند.

7. دوربین شکاری دید در شب (Night Vision Cameras):

به‌عنوان یکی از مدل‌های پایه و پرفروش و البته گران، دوربین‌های دید در شب از تکنولوژی دید در شب استفاده می‌کنند و به شکارچیان امکان مشاهده مناظر در شرایط کم نور یا تاریکی را می‌دهند. این ابزارها معمولاً در فعالیت‌های شکار شبانه و امور نظامی و امنیتی استفاده می‌شوند.

مشخصات بهترین دوربین شکاری چیست؟

پیش از هر چیزی و قبل از رجوع به لیست بهترین دوربین‌های شکاری و چشمی بازار، لازم است که با ویژگی‌های کلیدی بهترین دوربین شکاری آشنا شوید تا بتوانید آن‌ها را از یکدیگر تخصیص دهید. دوربین‌های شکاری دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که آنها را مناسب برای شکار و مشاهده حیوانات در طبیعت می‌کند:

قابلیت بزرگ‌نمایی (Magnification)

بزرگ‌نمایی در دوربین‌های شکاری به میزان بزرگ‌نمایی تصویر اشیا و حیوانات در فاصله دور اشاره دارد. این ویژگی به‌صورت یک عدد یا تعدادی اعشاری مانند 8x یا 10x نمایش داده می‌شود. بزرگ‌نمایی بیانگر این است که اشیا در فاصله معینی در واقعیت چندبرابر بزرگ‌تر نمایش داده می‌شوند. بزرگ‌نمایی بیشتر به شکارچیان امکان مشاهده دقیق‌تر اجسام در فاصله دور را می‌دهد اما معمولاً با افزایش بزرگ‌نمایی، پایداری تصویر در ویو ثابت کاهش می‌یابد؛ بنابراین، انتخاب بزرگ‌نمایی مناسب بر اساس نیاز شکارچی بسیار مهم است.

قطر لنز (Objective Lens Diameter)

قطر لنز دوربین به عرض لنز قسمت جلویی دوربین اشاره دارد. این ویژگی به ورود نور به داخل دوربین اهمیت می‌دهد. لنزهای با قطر بزرگ‌تر می‌توانند نور بیشتری را دریافت کنند و به‌طورکلی تصویر روشن‌تری ایجاد کنند. این امر به‌خصوص در شرایط کم نور و شرایطی مانند شکار در تاریکی یا در شرایط هوایی نامساعد مهم است. بااین‌حال، لنزهای بزرگ‌تر معمولاً در دوربین‌های سنگین‌تری قرار دارند و برای حمل آسان در طبیعت ممکن است مناسب نباشند.

نوع منشور (Prism Type)

بهترین دوربین شکاری می‌تواند از دو نوع منشور یعنی Porro و Roof استفاده کند. منشور Porro دارای لوله توخالی است که به تصویر عرض و پهنا می‌دهد. این منشورها معمولاً به دوربین‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت تصویر بالا منجر می‌شوند. منشور Roof به لنزها و بدنه دوربین، یکنواختی می‌دهد که از نظر ظاهری باریک‌تر و فشرده‌تر هستند. این نوع منشور به دوربین‌هایی با طراحی زیبا و قابل‌حمل معروف هستند. انتخاب نوع منشور بستگی به ترجیحات شخصی و نیازهای شکارچی دارد.

کیفیت اپتیک (Optical Quality)

کیفیت لنزها و پوشش‌های آنها تأثیر مهمی بر کیفیت تصویر بهترین دوربین شکاری دارد. لنزهای با کیفیت بالا و پوشش‌های ضد بازتاب می‌توانند تصویری با رنگ‌های وضوح‌بالا و کنتراست مناسب ایجاد کنند. در دوربین‌های شکاری، این ویژگی‌ها بسیار مهم هستند؛ زیرا شکارچیان به دنبال تصاویر دقیق و واقعی از حیوانات هستند.

مقاومت در برابر عوامل طبیعی

بهترین دوربین شکاری باید مقاوم در برابر عوامل مختلفی مانند آب، گردوخاک، شوک‌های ضربه‌ای و تغییرات دما باشند. این ویژگی‌ها برای استفاده در محیط‌های طبیعتی و شرایط آب‌وهوایی متفاوت بسیار اهمیت دارند. به‌عنوان‌مثال، دوربین‌های با پوشش ضدآب می‌توانند در شرایط بارانی یا مرطوب عملکرد خوبی داشته باشند.

نورپردازی (Illumination)

برخی دوربین‌های شکاری دارای نورپردازی هستند که به شکارچیان در شرایط نور کم یا در تاریکی کمک می‌کنند. این نورپردازی‌ها معمولاً در شکار شبانه یا در مناظری که نور خورشید کافی نیست، مفید هستند. برخی از دوربین‌های شکاری دارای نورپردازی با تنظیمات مختلفی برای تطبیق با شرایط مختلف نوری هستند.

وزن و ابعاد

وزن و ابعاد بهترین دوربین شکاری نیز بسیار مهم است به‌ویژه برای شکارچیانی که در سفرهای طبیعتی و فعالیت‌های طبیعت‌گردی شرکت می‌کنند. دوربینی که سبک و قابل‌حمل باشد، برای حمل و استفاده در محیط‌های طبیعی و دشواری مناسب‌تر است اما باید توجه داشت که با افزایش ویژگی‌های دوربین معمولاً وزن و ابعاد آن نیز افزایش می‌یابد.

فاصله راحتی چشم (Eye Relief)

فاصله راحتی چشم، نشانگر مسافتی است که چشم شکارچی باید از لنز دوربین فاصله داشته باشد تا تصویر را به طور کامل ببیند. این ویژگی برای افرادی که عینک استفاده می‌کنند یا به فاصله‌ای خاصی از لنز دوربین نیاز دارند بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال، شکارچیانی که عینک بهینه‌سازی دارند باید دوربینی با فاصله راحتی چشم مناسب برای استفاده با عینک انتخاب کنند.

منوها و تنظیمات

بهترین دوربین شکاری معمولاً دارای منوها و تنظیماتی هستند که به شکارچیان امکان تنظیمات دقیق را می‌دهند. این تنظیمات شامل تنظیمات بزرگ‌نمایی، وضوح تصویر، تعادل رنگ و سایر ویژگی‌های تصویر می‌شوند. این ویژگی‌ها به شکارچیان امکان انطباق با شرایط محیطی و نیازهای خود را می‌دهند.

6 مدل از بهترین دوربین‌های شکاری موجود در بازار

گستره بسیار وسیعی از انواع دوربین‌های شکاری در بازار عرضه شده که بسیاری از آن‌ها در چین و تعدادی از برندها نیز محصولات خود را در اروپا و امریکا طراحی و حتی تولید می‌کنند، اگر مشتاق هستید که در مورد مرجع‌ترین و پرفروش‌ترین دوربین‌های چشمی بازار بیشتر بدانید، در ادامه موفق‌ترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. دوربین دوچشمی یوکو مدل 10×42

دوربین دوچشمی یوکو مدل 10x42

دوربین دوچشمی یوکو مدل 10×42 یک دوربین دوچشمی با آلیاژ آلومینیوم و سنتتیک تولید شده است. در لیست بهترین دوربین شکاری با زوم بالا  این محصول یک امتیاز ویژه دارد، نوع فوکوس این دوربین دستی (Manuale) است و دارای قابلیت فوکوس مرکزی می‌باشد. همچنین، این دوربین با دیوپتر مجهز شده است که در چشم راست قرار دارد و به کاربر امکان تنظیم تفاوت بین دو چشم را می‌دهد.

جنس لنز‌های این دوربین از نوع BaK-4 (کراون باریوم) بوده و از سیستم منشور مستقیم (Roof Prism System) برخوردار است. این سیستم منشور مستقیم در دوربین طراحی زیبایی را ایجاد می‌کند؛ همچنین، این دوربین دارای پوشش چندلایه (Multi-Coated) روی لنز‌ها است که به بهبود کیفیت تصویر و کاهش انعکاس نوری کمک می‌کند. به‌طورکلی، دوربین دوچشمی یوکو مدل 10×42 یک دوربین با ویژگی‌های مناسب برای مشاهده طبیعت و مناظر طبیعی به‌صورت دوچشمی و با کیفیت بالا می‌باشد.

در این‌ بین سیستم منشور مستقیم (Roof Prism System) این دوربین به آن کمک می‌کند که بدنه دوربین بسیار نازک و انعطاف‌پذیر باشد. این اصولاً به‌منظور ساخت یک دوربین کم‌حجم و قابل‌حمل بوده و به کاربر امکان حمل آسان و استفاده راحت از دوربین را می‌دهد.

ابعاد۵x۱۹x۱۴ سانتی‌متر
وزن۴۸۰ گرم
گستره بزرگنمایی10 برابر
قطر دهانه لنز۴۰ میلی‌متر
رنگطوسی فیلی

قیمت حدودی: ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

2. بهترین دوربین شکاری: دوربین دوچشمی یوکو مدل X30

دوربین دوچشمی یوکو مدل X30

اگر به دنبال بهترین دوربین شکاری ارزان‌قیمت نسبت به سایر محصولات آلمانی و… هستید، این محصول شما را شگفت‌زده می‌کند. به‌زعم مزیت‌های خود در لیست بهترین دوربین شکاری با زوم بالا قرار گرفته است. دوربین دوچشمی یوکو مدل X30 یک محصول از کشور چین است. با بزرگ‌نمایی 6 برابر، این دوربین مناسب برای مشاهده مناظر و اجسام در فواصل معقول است. همین‌طور قطر دهانه (مردمک ورودی) این دوربین 30 میلی‌متر است که به آن اجازه می‌دهد نور به‌صورت خاص وارد دوربین شود. قطر مردمک خروجی این دوربین 9.1 میلی‌متر است که نمایش تصاویر را برای چشم‌های کاربر فراهم می‌کند.

این دوربین دارای وزنی سبک تراز 200 گرم است که آن را به یک گزینه مناسب برای حمل و استفاده در سفرها یا فعالیت‌های در فضای باز تبدیل می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این دوربین توانایی زوم (بزرگ‌نمایی قابل‌تغییر) است، با گستره بزرگ‌نمایی تا 7 برابر.

دوربین دوچشمی یوکو مدل X30 مناسب برای مشاهده مناظر طبیعی، ورزش‌های خارجی، مشاهده پرندگان و سفرهای ماجراجویانه است. این دوربین باتوجه‌ به توانایی زوم و انعطاف‌پذیری در تنظیمات بزرگ‌نمایی، به کاربر امکان مشاهده جزئیات بیشتر را می‌دهد و تجربه بینایی بیشتری را فراهم می‌کند.

ابعاد۲۰x۱۷x۸ سانتی‌متر
وزن۲۰۰ گرم
گستره بزرگنمایی۵۰ میلی متر
قطر دهانه لنز۳۰ میلی متر
رنگزیتونی

قیمت حدودی: ۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان

3. بهترین دوربین شکاری: دوربین تک‌چشمی دیاموند بلک مدل ZOOM 10-32X50 HD

دوربین تک‌چشمی دیاموند بلک مدل ZOOM 10-32X50 HD

دوربین تک‌چشمی دیاموند بلک مدل ZOOM 10-32X50 HD یک دوربین تک‌چشمی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. بزرگ‌نمایی آن تا 32 برابر می‌رسد که به کاربر امکان مشاهده جزئیات دورافتاده و دوری را فراهم می‌کند. همچنین، میدان دید در 1000 یارد به‌صورت متغیر قابل‌تنظیم است.این دوربین از نوع منشور Roof است که به آن امکان طراحی بدنه فشرده و زیبا را می‌دهد. از نظر اپتیکی از لنز‌های آپوکروماتیک استفاده می‌کند که تصاویر با وضوح‌بالا و با کیفیت را ارائه می‌دهد.

گستره قطر دهانه این دوربین بین 50 تا 80 میلی‌متر قابل‌تنظیم است که به کاربر امکان تنظیم جذابیت ورودی نور را می‌دهد. همچنین، این دوربین دارای قابلیت زوم با توانایی زوم تا 32 برابر بزرگ‌نمایی با وضوح HD است. با اتصال گوشی موبایل به این دوربین، می‌توان بزرگ‌نمایی را تا 80 برابر افزایش داد. این دوربین دارای قطر مردمک خروجی 2.4 میلی‌متر است.

اقلام همراه این دوربین شامل سه‌پایه مخصوص، گیره اتصال گوشی موبایل، بند و دستمال لنز، برگه راهنما و کیف کمری برزنتی است. علاوه‌برآن در لیست بهترین دوربین شکاری با زوم بالا، این محصول دارای قابلیت‌های مقاومتی مهمی نیز می‌باشد که شامل مقاومت در برابر پاشش آب شدید، باران و برف، مه، نفوذ گردوخاک، و شوک‌های ضربه‌ای است.

به‌طورکلی، دوربین تک‌چشمی دیاموند بلک مدل ZOOM 10-32X50 HD با ویژگی‌های زوم قابل‌تنظیم، کیفیت اپتیکی عالی و مقاومت در برابر عوامل مختلف طبیعی، یک انتخاب عالی برای فعالیت‌های مشاهده و عکس‌برداری در فضای باز است.

ابعاد19x6x8 سانتی‌متر
وزن388 گرم
گستره بزرگنمایی32 میلی متر
قطر دهانه لنز50 میلی‌متر
رنگمشکی

قیمت حدودی: ۴,۹۳۰,۰۰۰ تومان

4. دوربین دوچشمی آسیکا مدل 42×10 303FT

دوربین دوچشمی آسیکا مدل 42×10 303FT

در ادامه لیست و معرفی بهترین دوربین شکاری بازار، دوربین دوچشمی آسیکا مدل 42×10 303FT یک ابزار مشاهده و تماشای مناظر طبیعی با ویژگی‌های جذاب است. میدان دید در 1000 متر حدود 115 متر است که به کاربر امکان مشاهده مناظر گسترده‌تری را می‌دهد. نوع فوکوس این دوربین، مرکزی است که به کاربر امکان تنظیم فوکوس راحت‌تری را می‌دهد.

این دوربین از نوع منشور مستقیم (Roof) است و مردمک خروجی آن 4.2 میلی‌متر است. پوشش لنز آن به‌صورت Fully Multi-coated بوده که به بهبود کیفیت تصویر و کاهش انعکاس نور کمک می‌کند. رنگ بدنه آن مشکی می‌باشد و جنس بدنه از پلاستیک فشرده شده ساخته شده است.

این دوربین دوچشمی دارای ویژگی‌های مقاومتی نیز است و مقاوم در برابر آب، شوک و مه است. به‌طورکلی، دوربین دوچشمی آسیکا مدل 42×10 303FT یک انتخاب مناسب برای مشاهده مناظر طبیعی، زیر نظر گرفتن حیوانات و فعالیت‌های خارج از منزل می‌باشد. به‌عنوان جایگزینی برای بهترین دوربین شکاری آمریکایی بازار، این محصول شما را شگفت‌زده می‌کند.

ابعاد۵×۱۵×۱۲ سانتی‌متر
وزن۶۲۰ گرم
گستره بزرگنمایی۱۰ برابر
قطر دهانه لنز۴۲ میلی متر
رنگمشکی

قیمت حدودی: 1,835,000 تومان

5. بهترین دوربین شکاری: دوربین دوچشمی کومت مدل 10X25 M2021

دوربین دوچشمی کومت مدل 10X25 M2021

دوربین دوچشمی کومت مدل 10X25 M2021 با میدان دید در هر 1000 متر حدود 112 متر، امکان مشاهده مناظر گسترده‌تری را به کاربران می‌دهد. نوع منشور Porro و نوع اپتیک F.M.C.O آکروماتیک به کیفیت تصویر بهبود می‌بخشند. گستره بزرگ‌نمایی از 7 تا 10 برابر قابل‌تنظیم است و نوع فوکوس غلتک هیدرو تنظیم فوکوس راحتی فراهم می‌کند. همچنین، این دوربین دارای نزدیک‌ترین فاصله فوکوس 12 متر و مردمک خروجی با قطر 2.5 میلی‌متر است.

در مورد ویژگی‌های مقاومتی این محصول می‌توان به چند خصیصه اساسی اشاره کرد، دوربین دوچشمی کومت M2021 دارای پلاستیک ضخیم سه‌لایه با خصوصیت‌های ضدآفتاب، ضربه، آب و پاشش آب است. این ویژگی‌ها این دوربین را مناسب برای استفاده در شرایط مختلف فضای باز و فعالیت‌های در طبیعت می‌کنند.

با ابعاد کوچک و وزن سبک، دوربین دوچشمی کومت M2021 مناسب برای مسافرت‌ها، کوهنوردی، پرنده‌نگری و هر نوع فعالیت خارج از منزل می‌باشد.

ابعاد۱۰x۱۲x۵ سانتی‌متر
وزن۲۶۷.۳ گرم
گستره بزرگنمایی۱۰ برابر
قطر دهانه لنز۲۵ میلی متر
رنگمشکی و مشکی مات

قیمت حدودی: ۱,۱۸۵,۳۲۰ تومان

جمع‌بندی

بهترین دوربین شکاری از ابزارهای بسیار مهم برای شکارچیان و علاقه‌مندان به شکار و مشاهده مناظر طبیعی است. این دوربین‌ها با ویژگی‌های متنوعی مانند بزرگ‌نمایی قابل‌تنظیم، قطر لنز، نوع منشور، کیفیت اپتیک، مقاومت در برابر عوامل طبیعی و دیگر ویژگی‌ها ارائه می‌شوند. انتخاب دوربین شکاری مناسب بستگی به نوع شکار، محیط طبیعی و نیازهای شخصی دارد. برخی از شکارچیان به دنبال دوربین‌های با بزرگ‌نمایی بالا و تصویر با کیفیت عالی در فاصله دور هستند، درحالی‌که دیگران نیاز به دوربین‌های سبک و قابل‌حمل برای مسافرت‌های طبیعتی دارند.

5/5 - (2 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=8659
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !