بهترین لپ تاپ های گیمینگ

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 [ 5 مدل قوی ]

9 دقیقه

زمان برای مطالعه

به نظر شما بهترین لپ تاپ های گیمینگ چه ویژگی هایی دارند؟

امروزه خیلی از گیمرها به دنبال لپ تاپ های قوی برای بازی می باشند اما مسئله این است که یک لپ تاپ گیمینگ می بایست از چه خصوصیاتی برخوردار باشد؟ آیا فقط لپتاپ های گیمینگ مخصوص بازی کردن است؟ معمولا از لپتاپ های گیمینگ به دلیل مشخصات سخت افزاری بالا جهت استفاده در کارهای مختلف نظیر برنامه نویسی، بازی، یا پردازش های سنگین استفاده میشود.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

لازم است بدانید لپ تاپ های گیمینگ تنوع زیادی دارند که می توانید باتوجه به نیازی که دارید، لپ تاپ مورد نظر را خریداری نمایید. حال در این مقاله تصمیم داریم لیست راهنمای کامل خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ به همراه قیمتشان به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر در فکر خرید لپ تاپ گیمینگ هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

چند نکته مهم در انتخاب لپ تاپ گیمینگ

بحث لپ تاپ گیمینگ بسیار هیجان انگیز است چرا که هر چقدر لپ تاپ از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قطعا دنیای بازی برایتان جذاب تر خواهد بود. قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ ابتدا باید از خصوصیات آن مطلع شوید سپس باتوجه به بودجه خود برای خرید آن نیز اقدام کنید.

1- توجه به پردازنده گرافیکی

می توان گفت یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه شود، پردازنده گرافیکی است. با استفاده از GPU مطلوب می توان بازی های زیادی بر روی لپ تاپ نصب کرد و حتی کارهای گرافیکی خیلی سنگین را انجام داد.

توجه داشته باشید لپ تاپ هایی که فاقد GPU به صورت جداگانه هستند، قابلیت اجرای بازی های سنگین را نخواهند داشت. قبل از بررسی پردازنده گرافیکی به نکات زیر دقت کنید:

  • GPU از خانواده Max-Q بهترین گزینه است
  • معمولا پردازنده های گرافیکی که انرژی خیلی زیادی مصرف می کنند، توان بیشتری هم دارند
  • بهتر است رم اختصاصی، بین 6 الی 8 گیگابایت ظرفیت داشته باشد

نکته: از آنجایی که GPU لپ تاپ های گیمینگ قابل ارتقا نیست، از همان ابتدای کار بهترین مدل را خریداری کنید.

2- قدرت پردازنده اصلی

گام بعدی در خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ توجه به پردازنده یا همان CPU می باشد. برای این که بتوانید به راحتی با لپ تاپ بازی کنید، GPU و CPU باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

توجه داشته باشید که اگر لپ تاپ خریداری شده از GPU قوی برخوردار باشد اما CPU نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد، بازی ها به خوبی اجرا نمی شوند. پیشنهاد می کنیم از بین نسل دهم و یازدهم را برای خرید CPU انتخاب کنید. در خصوص CPU هم باید بدانید که این قطعه قابل ارتقا نمی باشد.

3- مقدار حافظه رم

بهترین لپ تاپ های گیمینگ از رم 16 به بالا برخوردار هستند اما اگر بودجه خرید رم های بالای 16 را ندارید، رم 8 گیگابت هم پاسخگو می باشد. خبر خوب این که رم لپ تاپ قابل ارتقا می باشد یعنی هروقت احساس کردید به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید یک رم دیگر در کنار رم قبلی قرار دهید.

4- رزولوشن صفحه نمایش

اگر می خواهید بازی های مورد علاقه‌تان را با سرعت 120 فریم در ثانیه اجرا کنید و از آن لذت ببرید، نمایشگرهای مبنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهترین گزینه می باشد. چنانچه از نظر هزینه مشکلی ندارید، بهتر است لپ تاپ هایی با رفرش ریت 360 هرتز خریداری کنید.

نکته: اجرای بازی های 4K فشار زیادی به لپ تاپ وارد می کند که با این شرایط رزولوشن ۱۰۸۰p یا ۱۴۴۰p مناسب است.

5- نوع حافظه HDD یا SSD

برخی از بازی ها فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند که از همین بابت سیستم باید از حافظه داخلی قابل قبولی برخوردار باشد. می توانید برای خرید حافظه داخلی HDD یا SSD را انتخاب کنید.

HDD همان هارد دیسک است که نسبت به SSD قیمت کمتری دارد اما SSD علاوه بر قیمت بالا، سرعت بیشتری دارد. در برخی از لپ تاپ های گیمینگ HDD و SSD هردو در کنار هم ارائه می شوند تا لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد.

6- توجه به عمر باتری

لپ تاپ های گیمینگ عمر باتری بسیار کمی دارند چرا که نسبت به دیگر لپ تاپ ها انرژی بیشتری مصرف می کنند. البته استفاده از قطعات قدرتمند در عمر باتری لپ تاپ گیمینگ تاثیر گذار است. اما به طور خلاصه توصیه می کنیم در حین بازی لپ تاپ را به شارژ متصل کنید.

معرفی 5 مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار

حال که بر اساس قابلیت های لپ تاپ گیمینگ تصمیم خود را برای خرید آن گرفته اید، می خواهیم 5 مورد از بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

1- لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 15 DK2044-B

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 15 DK2044-B یکی از انواع بهترین لپ تاپ های گیمینگ می باشد که در ادامه با قابلیت های آن آشنا خواهید شد.

خبر خوب این که از این لپ تاپ می توان هم برای گیم و هم برای کارهای گرافیکی از آن استفاده نمود. این مدل از لپ تاپ اچ پی دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی مات با فرکانس 144 هرتز می باشد. با خرید این محصول دیگر نگران روشنایی نباشید چرا که روشنایی آن استاندارد بوده و برای همه مکان ها مناسب است.

خوشبختانه سیستم صوتی این محصول توسط شرکت Bang & Olufsen طراحی شده و صدای واضح و بی نقصی را ارائه می دهد. حافظه داخلی لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 15 DK2044-B یک ترابایت هارد دیسک و 256 گیگابایت SSD می باشد.

سایر مشخصات

سری پردازندهCore i7
ظرفیت حافظه RAM32 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR4
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
دقت صفحه نمایش1080 × 1920 پیکسل – Full HD
سازنده پردازنده گرافیکیNVIDIA
حافظه cache12 مگابایت
فرکانس پردازنده4.8 GHz
حافظه داخلی1TB HDD + 256GB SSD M.2 NVMe
پردازنده گرافیکیGeForce RTX 3050 GDDR6 – 4GB
وبکمHP Wide Vision 720p HD
نوع باتری3Cell 51WHr

قیمت حدودی: 40.090.000

2- لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Modern 15 – A5M

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ زیر 20 میلیون هستید، این معرفی برای شماست. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Modern 15 – A5M علاوه بر این که جزو بهترین لپ تاپ های گیمینگ می باشد، از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

از این لپ تاپ هم می توان برای مصارف خانگی هم استفاده نمود. صفحه نماش 15.6 اینچی لپ تاپ مدل Modern 15 – A5M باعث شده تا تا بازی، فیلم و سریال ها را با وضوح بیشتر نمایش دهد. خوشبختانه CPU  این محصول از نظر قدرت پردازشی و عملیاتی، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. همچنین لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Modern 15 – A5M دارای 512 گیگابایت حافظه‌ی پرسرعت از نوع SSD می باشد.

سایر مشخصات

سری پردازندهRyzen 5
ظرفیت حافظه RAM8 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR4
اندازه صفحه نمایش15.6 ینچ
دقت صفحه نمایشFull HD| 1920 x1080
سازنده پردازنده گرافیکیAMD
حافظه cache8 مگابایت
فرکانس پردازنده4.0GHz
حافظه داخلی512GB SSD
پردازنده گرافیکیUP TO 4GB
نوع باتری3Cell 52WHr

قیمت حدودی: 19.990.000

3- لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-LE

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-LE در گروه محصولات رده بالا شرکت لنو محسوب می شود. رم 16 گیگابایت این سیستم باعث افزایش عملکرد آن شده است. میزان حافظه قابل دسترس در این مدل از لپ تاپ لنوو 512 گیگابایت از نوع SSD می باشد.

از آنجایی که این لپ تاپ دارای درگاه‌ هایی نظیر USB 3.0 ،HDMI و USB-C می باشد، به راحتی به دیگر دستگاهای دیجیتال متصل می گردد که در این صورت دیگر نیاز به خرید هاب یا مبدل نیست. به طور خلاصه اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون هستید، لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-LE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

سایر مشخصات

سری پردازندهCore i5
ظرفیت حافظه RAM16 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR4
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
دقت صفحه نمایش1080 × 1920 پیکسل – Full HD
سازنده پردازنده گرافیکیNVIDIA
حافظه cache8 مگابایت
فرکانس پردازنده4.4GHz
حافظه داخلی512GB SSD
پردازنده گرافیکی GEFORCE 4GB
نوع باتری3Cell 45WHr

قیمت حدودی: 24.030.000

4- لپ تاپ 17.3 اینچی اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 17 CD2015-B

چهارمین مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ که می خواهیم به شرح خصوصیات آن بپردازیم، لپ تاپ 17.3 اینچی اچ‌ پی مدل Pavilion Gaming 17 CD2015-B می باشد. توسط این لپ تاپ می توانید به کارهای گرافیکی سنگین و نصب بازی بپردازید. خبر خوب این که بدنه این لپ تاپ در برابر ضربه بسیار مقاوم است اما بهتر است در نگهداری آن دقت داشته باشید.

صفحه نمایش این مدل لپ تاپ از برند hp بزرگتر از مدل های قبلی می باشد که می توان تصاویر را با ابعاد بزرگتر در آن مشاهده کرد. روشنایی ایده ال لپ ناپ اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 17 CD2015-B برای هر مکانی مناسب است. حافظه داخلی این دستگاه یک ترابایت می باشد که به راحتی می تواند فایل های سنگین را اجرا کند. اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت به این لپ تاپ نمره دهیم، قطعا سزاوار نمره 20 است.

سایر مشخصات

سری پردازندهCore i7
ظرفیت حافظه RAM32 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR4
اندازه صفحه نمایش17.3 اینچ
دقت صفحه نمایش1080 × 1920 پیکسل – Full HD
سازنده پردازنده گرافیکیNVIDIA
حافظه cache12 مگابایت
فرکانس پردازنده4.8 GHz
حافظه داخلی1TB SSD M.2 NVMe
پردازنده گرافیکیGeForce RTX 3050 GDDR6 – 4GB
وبکمHP Wide Vision 720p HD 
نوع باتری3Cell 52WHr

قیمت حدودی: 42.190.000

5- لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming A17 FA707RE-A

آخرین مدل از انواع بهترین لپ تاپ های گیمینگ، لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming A17 FA707RE-A می باشد. یکی از لپ تاپ هایی که مخصوص گیمرها طراحی شده است همین مدل می باشد چرا که در اجرای برنامه های سنگین، عملکرد بسیار خوبی دارد.

اگر این لپ تاپ را از نزدیک ببینید، قطعا در نگاه اول عاشق مانتیور و طراحی منحصر به فرد  آن خواهید شد. برخورداری از توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 144 هرتز باعث شده اجرای بازی های سنگین به سهولت انجام شود. اگر از لحاظ قیمت محصول محدودیتی ندارید، حتما خرید این سری لپ تاپ ایسوس را در اولویت قرار دهید چرا که پشیمان نخواهید شد.

سایر مشخصات

سری پردازندهRyzen 7
ظرفیت حافظه RAM16 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR5
اندازه صفحه نمایش17.3 اینچ
دقت صفحه نمایش1080 × 1920 پیکسل- Full HD
سازنده پردازنده گرافیکیNVIDIA
حافظه cache20 مگابایت
فرکانس پردازنده2.3/4.7 GHz
حافظه داخلی512GB
پردازنده گرافیکیGDDR6 4GB
نوع باتری4Cell 56WHr

 قیمت حددی: 41.699.000

نتیجه گیری :

لپ تاپ های گیمینگ با دیگر لپ تاپ ها متفاوت هستند چرا که می بایست از لحاظ سخت افزاری پیشرفته تر باشند. پیشنهاد می کنیم اگر گرافیست هستید، برای ارتقا کیفیت کار خود حتما لپ تاپ گیمینگ بخرید.

در کل بهترین لپ تاپ های گیمینک برای کارهای سنگین بهینه شده اند. البته به یاد داشته باشید ک برای خرید آن باید به چندین نکته توجه داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم هرآنچه که باید در مورد خرید لپ تاپ های گیمینگ بدانید را برایتان شرح دهیم و همچنین به معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان پرداختیم. امیدواریم به کمک مطالب بالا بتوانید بهترین لپ تاپ را خریداری نمایید. از اینکه تا پایان ما را همراهی کرده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=6578
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !