بهترین مانیتور های گیمینگ 2022

بهترین مانیتور های گیمینگ 2023 [10 مدل پرفروش]

12 دقیقه

زمان برای مطالعه

همانطور که می دانید هرکس در حرفه ای که هست به دنبال بهترین ابزار برای کار خود می باشد. امروز روی صحبتمان با گیمرها و افرادی که به بازی علاقه مند هستند، می باشد. مانیتور گیمینگ یکی از اصلی ترین ابزارها جهت بازی است که می تواند لذت و هیجان بازی را چندین برابر افزایش دهد.

حال در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره ویژگی بهترین مانیتور های گیمینگ را برایتان شرح دهیم و در پایان ارزان ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد. اگر جزو افرادی هستید که به بازی های رایانه ای علاقه دارید و یا منبع درآمدتان از این طریق است، تا پایان همراه باتجربه باشید.

چند توصیه مهم در انتخاب بهترین مانیتور های گیمینگ

قبل از خرید مانیتور گیمینگ می بایست به چندین نکته توجه داشته باشید. ما این نکات را برایتان به طور کامل شرح داده ایم تا بتوانید به راحتی کالای موردنظر را خریداری نمایید.

1- وضوح صفحه نمایش

وضوح صفحه نمایش یا رزولوشن، یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب مانیتور گیمینگ است. این ویژگی را گیمرهای حرفه ای بیشتر درک می کنند. بنابراین قبل از خرید مانیتور گیمینگ به وضوح صفحه نمایش آن دقت زیادی داشته باشید.

2- نور پس زمینه

از دیگر مواردی که باید در انتخاب مانیتور موردنظر به آن توجه داشته باشید، نوع نور پس زمینه است. این نور از 4 نوع برخوردار می باشد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم:

-نور Quantum dot

چنین نوری توسط کریستال نیمه هادی ایجاد می گردد. در نتیجه این کریستال ها بر روی یک صفحه نوری که در پس زمینه مانیتورها قرار دارد، اضافه شده و با شکست نور، نورهای مختلفی را نیز تولید می کند. جالب است بدانید از این تکنولوژی در ساخت سلول های خورشیدی هم استفاده می کنند.

-نور lcd

لازم به ذکر است که وضوح نور در مانیتور های lcd بهتر از led می باشد. اما چنین مانیتور ها برای مکان هایی مناسب هستند که نور محیطی ضعیف و کمی داشته باشد چرا که ماهیت این نورها بر پایه فلوئورسنت است.

-نور wled

نوری که در این مانیتورها ساطع می شود، مانند نور led می باشد.اما نور آن سفید و بی رنگ است. بخاطر داشته باشید که از لحاظ عملکرد، تفاوتی بایکدیگر ندارند و تنها نور پس زمینه باهم فرق دارد.

-نور led

نور led توسط کریستال های مایع ساطع می شود و مانند مادون قرمز عمل می کند. معمولا مانیتورهایی که از این قابلیت برخوردار هستند، نازک تر از مانیتور های lcd می باشند و انرژی کمتری مصرف می کنند.

3- نوع پنل در ساخت مانیتورهای گیمینگ

اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ دارید، می بایست به نوع پنلی که در ساخت آن استفاده شده است، توجه داشته باشید. به طور کلی در ساخت مانیتورهای گیمینگ سه نوع پنل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که به شرح زیر می باشند:

  • پنل tn
  • پنل va
  • پنل ips

نکته: برای ساخت مانیتور های گیمینگ، بهترین پنل ips می باشد که از رنگ بندی متنوعی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال بهترین مانیتور های گیمینگ هستید، مانیتوری خریداری نمایید که از این پنل پشتیبانی کند.

معرفی 10مورد از بهترین مانیتور های گیمینگ

حال وقت آن رسیده که با بهترین مانیتور های گیمینگ آشنا شوید. جهت سهولت و آشنایی بیشتر، ما قیمت تمامی محصولات را درج کرده ایم تا به راحتی از جزئیات آن مطلع شوید.

1- مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ

 مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ
مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ

اگر به فکر خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ باکیفیت هستید، مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift برای شما ساخته شده است. تجربه یک بازی و تماشای فیلم مورد علاقتان در این مانتیور غیرقابل توصیف است. درواقع می توان گفت این مانیتور جدیدترین محصول شرکت ایسوس می باشد که در بین طرفدارانش سر و صدا به پا کرده است.

از مهم ترین ویژگی هایی که این محصول دارد و شما را ترغیب به خرید می کند می توان به پنل ۶۴.۵ اینچی ۸ بیای با وضوح Ultra-HD اشاره نمود. همچنین شدت روشنایی آن ۷۵۰-۱۰۰۰ نسبت به کنتراست 3200:1-4000:1 بوده و زاویه آن ۱۷۸ درجه است. خوشبختانه از آنجایی مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ جزو محصولات جدید شرکت ایسوس است، نور زمینه آن نسبت به مدل های قبل ارتقا یافته و کیفیت رنگ بی نظیری را برایتان به نمایش می گذارد. بیشتر گیمرها از اسپیکرهای انتخابی و هدست های خود استفاده می کنند به همین منظور از یک هاب usb و گیرنده مادون قرمز بهره مند است. به طور کلی هرچقدر از طراحی و کیفیت سخت افزاری این کالا بگوییم باز هم کم لطفی کرده ایم. 

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی۳ الی ۶ میلی ثانیه 
نوع پنلVA
نور پس زمینهQuantum Dot
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 239.000.000

2- مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS49AG950N-M سایز 49 اینچ

2- مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS49AG950N-M سایز 49 اینچ
2- مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS49AG950N-M سایز 49 اینچ

تا الان هرچه مانیتور گیمینگ دیده اید فراموش کنید چرا که قرار است با قدرتمندترین مانیتور گیمینگ آشنا شوید. مانیتور سامسونگ مدل LS49AG950N-M از کیفیت و ضوح بالای تصاویر برخوردار است. اگر می خواهید در حین بازی یک حس ناب و هیجان را تجربه کنید، خرید این کالا را پیشنهاد می کنیم.

صفحه نمایش فوق عریض مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS49AG950N-M باعث شد تا در گروه بهترین مانیتور های گیمینگ قرار گیرد.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی1 الی 3 میلی ثانیه
نوع پنلVA
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 52.300.000

3- مانیتور هوآوی مدل MateView GT سایز 34 اینچ به همراه ساندبار

مانیتور هوآوی مدل MateView GT سایز 34 اینچ به همراه ساندبار
مانیتور هوآوی مدل MateView GT سایز 34 اینچ به همراه ساندبار

بدون هیچ تعریف اضافه ای قرار است به معرفی بهترین مانیتور گیمینگ از برند هوآوری بپردازیم. اگر دوست دارید همین حالا صاحب یک مانیتور شگفت انگیز و فوق العاده اقتصادی شوید، لینک زیر محصول را بفشارید و مانیتور حرفه ای خود را سفارش دهید. خبر خوب اینکه این برند برای ساخت مانیتور هوآوی مدل MateView GT  کلی دقت و ظرافت به خرج داده که می توان گفت در ساخت بهترین مانتیورهای گیمینگ بی نتیجه نبوده است. ابعاد این محصول ۳۴ اینچ بوده که طرح خمیده ی آن در نگاه اول دلتان را خواهد برد. رزولوشن 1440×3440 به همراه نرخ به روزرسانی ۱۶۵ هرتز از اصلی ترین دلایل افزایش طرفداران آن است. 

اگر جزو افرادی هستید که کالاهای ساده تر را می پسندید باید بگوییم خرید مانیتور هوآوی مدل MateView GT بهترین گزینه است زیرا در عین سادگی از قابلیت های پیشرفته ای برخوردار است. 

نمایش ۹۰ درصد رنگ های فضای رنگی DCI-P3، پشتیبانی از محتوای HDR 10، برخورداری از حداکثر روشنایی ۳۵۰ و کنتراست ۱ به ۴۰۰۰ از دلایلی می باشند که شما را ترغیب به خرید آن می کند. علاوه بر تمامی این ویژگی ها یک ساندبار حرفه ای در این مانتیور مخفی شده که صداها را باکیفیت واقعگرایانه پخش می کند.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی4 میلی ثانیه
نوع پنلVA
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 19.480.000

4- مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700U سایز 43 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700U
مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700U

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700U طیف وسیعی از نورها را با بهترین کیفیت به نمایش می گذارد. همچنین دارای رزولوشن عالی 2160 × 3840 پیکسل می باشد. اگر به فکر خرید مانیتور گیمینگ با قیمت مناسب و بهترین کارایی هستید، این مانیتور نسبت به موارد قبلی بهترین گزینه است.

علاوه بر بازی می توان از این کالا در سایر کارها همچون: عمومی، اداری، ادیت و … نیز  استفاده نمود. از آنجایی که صفحه نمایش این مانیتور مات می باشد، نور را بازتاب نمی کند. شکل ظاهری مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700U تخت می باشد و کناره های آن طبق استاندارد ساخته شده است.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی6 میلی ثانیه و بیشتر
نوع پنلVA
نور پس زمینهLDE
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 18.000.000

5- آی مدل Optix MAG301RF سایز 29.5 اینچ

مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG301RF سایز 29.5 اینچ
مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG301RF سایز 29.5 اینچ

مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG301RF جزو قدرتمندترین مانیتور های گیمینگ می باشد که امتحان خود را به خوبی پس داده است. این محصول تصاویر را با رزولوشن 1080×2560 نیز نشان می دهد. نسبت تصویر در این دستگاه  29.5 اینچی ام اس آی 21:09 می باشد. برخوداری از پنل LPS موجب شد که سرعت پاسخگویی به 1 میلی بر ثانیه هم برسد.

بهتر است بگوییم این مانیتور جزو بهترین مانیتور های گیمینگ برای گیمرها می باشد. همچنین به راحتی می توانید انواع کارت گرافیکی را به آن متصل کنید. یکی از ویژگی های خوبی که این محصول دارد، صفحه مات آن است. با این تفاسیر دیگر بازتاب نور چشم را اذیت نخواهد کرد.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی1 الی 3 میلی ثانیه
نوع پنلRapid IPS
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 12.400.000

6- مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M سایز 27 اینچ

ششمین مانیتور حرفه ای گیمینگ که قصد معرفی آن را داریم، مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M می باشد. خوشبختانه این مانیتور هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ وضوح تصویر فوق العاده است. ساختار منحنی صفحه نمایش این محصول آن را به بهترین مانیتور های گیمینگ خمیده تبدیل کرده است.

یک خبر خوب برای گیمرها این که با استفاده از مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M بدون گذر یک فریم تصاویر با بهترین کیفیت برایشان قابل مشاهده است. رزولوشن این مانیتور  Full HD (1080×1920) با شدت روشنایی 250 کاندلا بر متر مربع می باشد. مجهز به اسپیکر قدرتمند، مجهز به تنها یک پورت ورودی و خروجی صدا از دیگر مشخصه های این مدل مانیتور بشمار می رود.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی3 الی 6 میلی ثانیه
نوع پنلVA
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 9.895.000

7- مانیتور دل مدل S2421HN سایز 24 اینچ

مانیتور دل مدل S2421HN سایز 24 اینچ
مانیتور دل مدل S2421HN سایز 24 اینچ

مانیتور دل مدل S2421HN سایز 24 اینچ جز ارزان‌ترین و بهترین مانتیور گیمینگ ۲۰۲۲ می باشد که به نوبه خود از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. خبر خوب اینکه شما می توانید از این محصول هم برای کارهای گرافیکی، اداری، عکاسی و … استفاده نمایید. صفحه نمایش آن ۲۴ اینچ با دقت تصویر فول اچ دی 1920×1080 است. اگر گیمر حرفه‌ ای نیستید و به تازگی در این زمینه فعالیت می کنید، بهتر است برای پیشرفت خود، از این مانتیور شروع کنید و رفته رفته آن ارتقا دهید. نرخ پاسخگویی در این مانتیور به سه حالت مختلف بوده که عبارتند از Normal (8 ms) و Fast (5 ms) و Extreme (4 ms)

برخورداری از زاویه دید ۱۷۶ درجه افقی مانیتور دل مدل S2421HN باعث شده تا تصاویر را به وضوح برای شما به نمایش بگذارد. یکی از مواردی که جلوه ظاهری آن را افزایش داده، حاشیه کم اطراف مانتیور است. از دیگر ویژگی های این محصول می‌ توان به وجود دو پورت HDMI اشاره نمود که می توانید به کیس یا لپ تاپ به طور همزمان متصل نمایید. 

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی3 الی 6 میلی ثانیه
نوع پنلIPS
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 6.790.000

8- مانیتور سامسونگ مدل LS27AM500NM سایز 27 اینچ

هشتمین مانیتور از بهترین مانیتور های گیمینگ، مدل LS27AM500NM می باشد. طراحی این مانیتور بسیار ساده و شیک است و پایه آن از بهترین متریال نیز ساخته شده است. لازم به ذکر است که صفحه نمایش این محصول تخت و حواشی آن به شکل استاندارد طراحی شده است با این حال اصلا نگران استقامت آن نباشید. اگر به دنبال مانیتور حرفه ای و قیمت مناسب هستید، خرید مانیتور سامسونگ مدل LS27AM500NM را در اولویت قرار دهید.

میزان روشنایی این کالا برابر 250 کاندولا بر مترمربع بوده که مدت پاسخگویی آن 8 میلی بر ثانیه می باشد. همچنین ولتاژ ووردی آن بین 100 تا 240 است که با استفاده از برق شهری به راحتی می توانید از آن بهره مند شوید. به طور کلی اگر قصد خرید یک مانیتور گیمینگ متوسط رو به بالا را دارید، مانیتور سامسونگ مدل LS27AM500NM بهترین گزینه است.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی6 میلی ثانیه
نوع پنلVA
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 6.500.000

9- مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز 27 اینچ

SAMSUNG-27-Inch-LF27T350FH-M-copy
مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز 27 اینچ

نهمین مانیتور گیمینگ که قصد معرفی آن را داریم، مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH-M می باشد. می توان گفت یکی از مطرح ترین انواع مانیتور های موجود در بازار، همین مدل است. این دستگاه دارای رزولوشن Full HD (1080×1920) و با شدت روشنایی 250 کاندلا بر متر مربع می باشد. اگر میزان وضوح رنگ در مانیتور برایتان حائز اهمیت است، این مانیتور می تواند نیازهایتان را برآورده کند.

مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH-M با برخورداری از فناوری Active Crystal Color تصاویر را به طور شفاف و با رنگ های طبیعی نشان می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این مانیتور دارد، این است که در خسته شدن چشم در دراز مدت نیز جلوگیری می کند. به طور کلی می توان گفت مانیتور سامسونگ مدل LF27T350FH-M جزو بهترین مانیتور های گیمینگ موجود در بازار تلقی می شود.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی3 الی 6 میلی ثانیه
نوع پنلLPS
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 6.300.000

10- مانیتور مخصوص بازی ایسر مدل KG1 KG241Q S UM.UX1EE.S04 سایز 23.8 اینچ

مانیتور مخصوص بازی ایسر مدل KG1 KG241Q S UM.UX1EE.S04 جزو بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان قیمت می باشد که به وسیله آن علاوه بر گیم می توان کارهای دیگری نیز انجام داد. شما می توانید به بازی های سنگین گرافیکی با بهترین کیفیت نور و تصویر بپردازید. این مانیتور پاسخگوی 1 میلی ثانیه می باشد که در حین بازی اصلا متوجه پرش تصویر نخواهید شد.

از دیگر ویژگی های خوب مانیتور ایسر این است که در اثر استفاده طولانی مدت، اصلا چشم هایتان احساس خستگی نخواهد کرد. علاوه بر آن از پنل TN با کیفیت FUII HD پشتیبانی می کند.

سایر مشخصات

محدوده زمان پاسخگویی1 الی 3 میلی ثانیه
نوع پنلTN
نور پس زمینهLED
نوع صفحه نمایشمات

قیمت حدودی: 5.800.000

خلاصه و چکیده مطالب

برای خرید مانیتور گیمینگ می بایست به یکسری نکات توجه داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید. وضوح صفحه نمایش، نور پس زمینه و نوع پنل های به کار رفته در مانیتور گیمینگ بسیار حائز اهمیت است.

امروزه باتوجه به قیمت مانیتور گیمینگ 4k کمتر کسی به فکر خرید آن می شود. با این حال نگران نباشید چرا که در این مقاله تلاش کرده ایم تا بهترین مانیتور های گیمینگ برای ps5 و دستگاه های دیگر را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد از اینکه تا انتها همراه ما بوده اید سپاسگزاریم.

4/5 - (4 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=6558
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !