بهترین فیلم های سینمایی ایرانی

بهترین فیلم های سینمایی ایرانی ( 10 فیلم محبوب 1402)

11 دقیقه

زمان برای مطالعه

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که با دیدن فیلم مورد علاقتان اشک بریزید؟ یا مثلا وقتی از سینما خارج می شوید احساس سبکی کنید؟ در این بخش قرار است رازهایی در مورد تاثیر تماشای فیلم بگوییم که در هیچ کجا نشنیده اید. روانشناسان معتقدند که کارگردان و بازیگران یک فیلم سینمایی می توانند مانند روانکاو بر روی ذهن و افکار بیننده تاثیر بگذارند که این آثار، هم می تواند مخرب و هم ترمیم کننده ذهن باشد.

بگذارید با یک مثال هضم این موضوع را برایتان راحت تر کنیم:

همه ما در کودکی عاشق فیلم جک و لوبیای سحرآمیز بوده ایم. شما را نمی دانم اما من هنوز که هنوز است هنگام کاشتن دانه ای در خاک، خاطرات جک و لوبیای سحر آمیزی که از بازار خریده بود، برایم تداعی می گردد. جدا از همه این تفاسیر خیلی از خاطرات کودکی که همزمان با دیدن آن فیلم رقم خورده برایمان زنده می شود.

در حال حاضر ما در جهانی زندگی می کنیم که فیلم سازی به یک صنعت میلیون دلاری تبدیل شده که فقط در سال 2019 فروش فیلم های سینمایی بیش 42.000.000.000 دلار بوده است. این رقم با کل بودجه یک کشور معمولی برابری می کند. به طور خلاصه تاثیر تماشای فیلم های سینمایی به عنوان بخش جداناپذیر در زندگی همه ما شناخته شده است. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین فیلم های سینمایی ایرانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های سینمایی ایرانی

اگر توجه کنید خیلی از افراد برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود، تماشای فیلم را انتخاب می کنند. جالب است بدانید که فیلم ها می توانند برخورد و حتی شخصیت انسان را هم تغییر دهند. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا خیلی از فیلم های سینمایی خارجی در ایران آسانسور می شوند؟ و یا فیلم های سینمایی ایرانی کاملا تابع با قوانین کشور است؟

درست است! این موضوع صرفا بخاطر تاثیر فیلم ها بر روی شخصیت و رفتار آدمی می باشد. بگذارید همین جا به این بحث خاتمه دهیم زیرا در ادامه محتوای جذاب تری در انتظار شماست!

به طو کلی همه ما به 2 هدف فیلم تماشا می کنیم:

  1. تفریح و وقت گذرانی
  2. گرفتن روحیه و امیدواری

نکته: تماشای برخی از فیلم ها می توانند تاثیر دائمی بر انسان بگذارند بنابراین در انتخاب بهترین فیلم های سینمایی ایرانی و یا خارجی دقت داشته باشید.

تاثیر تماشای فیلم بر ذهن

اگر مقاله بهترین سریال های ایرانی جدید را مطالعه کرده باشید، تمام تاثیرات فیلم بر انسان را شرح داده ایم اما در این قسمت بازهم اشاره کوچکی به این موضوع می کنیم:

  • کمک به رشد و شکوفایی اقتصاد
  • تغییر رفتار و شخصیت انسان
  • کمک به کنار آمدن با موضوعات ناگوار ( کمک به درمان افسردگی )
  • افزایش خیال پردازی و فکر کردن به این که در آینده چه فردی می خواهد باشد
  • و …

این چند مورد از مهم ترین تاثیرات تماشای فیلم بر ذهن انسان می باشد. حال وقت آن رسیده که چند مورد از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی را به شما معرفی کنیم.

دانلود چند فیلم سینمایی ایرانی جدید پرطرفدار

قبل از معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی 1401 قصد داریم تا چند فیلم سینمایی ایرانی پرطرفدار را به همراه لینک دانلود آنها به شما معرفی کنیم، که تا این لحظه جز پربیننده ترین فیلم های ایرانی بوده اند. امیدواریم از دانلود و تماشای فیلم های زیر لذت ببرید.

نام فیلمموضوعدانلود
شب اول هجده سالگیخانوادگی – درامدانلود مستقیم
چشم و گوش بستهاکشن – کمدیدانلود مستقیم
کاتیوشادرام – کمدیدانلود مستقیم
در مدت معلومرمانتیک – کمدیدانلود مستقیم
اکسیداندرام – رمانتیکدانلود مستقیم
ایران برگرخانوادگی – درام دانلود مستقیم
سه بیگانهکمدیدانلود مستقیم
دیدن این فیلم جرم استدرام – هیجان انگیزدانلود مستقیم
زاپاسخانوادگی – درام دانلود مستقیم

معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی 1401 [داغ‌ ترین‌ها]

همانطور که کمی قبل تر گفته ایم، فیلم ها تاثیر بسیار زیادی بر سطح کیفیت زندگی دارد. حال چه بهتر که برای وقت خود ارزش قائل شویم و فیلم های آموزنده را تماشا کنیم. برای آشنایی با لیست بهترین فیلم های سینمایی ایرانی سال 1401 تا پایان همراه باتجربه باشید.

1. فیلم سینمایی علفزار

فیلم سینمایی علفزار
فیلم سینمایی علفزار

فیلم سینمایی علفزار از انواع بهترین فیلم های سینمایی ایرانی می باشد که به کارگردانی کاظم دانشی عرضه شده است. اگر بخواهیم کمی دقیق تر به جزئیات این فیلم بپردازیم، باید بگوییم علفزار برنده چهار جایزه بهترین صداگذاری، بهترین نقش مکمل زن، بهترین تدوین و بهترین فیلنامه شده است.

خلاصه فیلم:

موضوع اصلی فیلم سینمایی علفزار جنایی بوده و درمورد یک بازپرس دادگاه کیفری می باشد. این فرد درگیر پیگیری پرونده ای حساس شده که متاسفانه …

نقاط قوت:

(برخی از راز های بهتر است فاش و برخی دیگر می بایست برای همیشه فراموش شوند) این پیام مهمی بود که می توان از فیلم سینمایی علفزار استخراج کرد.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی علفزار:

نام بازیگرنقش
پژمان جمشیدیامیر حسین
سارا بهرامیسارا
ستاره پسیانیشبنم
ترلان پروانهالهام
مهدی زمین پردازمحسن
مائده طهماسبیمادر متجاوزین
فرخ نعمتیشهردار

2. فیلم سینمایی مرد بازنده

فیلم سینمایی مرد بازنده
فیلم سینمایی مرد بازنده

فیلم سینمایی مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان می باشد که به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی شناخته شده است. برای ساخت این فیلم در شهرهای مختلف اعم از تهران و مازندران فیلمبرداری شده است. خبر خوب این که فیلم سینمایی مرد بازنده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که سرانجام موفق به دریافت دو جایزه گردید.

خلاصه فیلم:

جواد عزتی که در نقش احد خسروی هنرنمایی می کند، درگیر رسیدگی به یک پرونده رازآلود است که متوجه یک شبکه فساد اقتصادی می شود. وی آنقدر درگیر پرونده شده که حتی در زندگی شخصی اش هم اختلالاتی به وجود می آید. به دنبال جریانات پیش آمده، احد متوجه یک موضوع خیلی مهم می شود که …

نقاط قوت:

این فیلم کاملا مطابق با محتوای فهم ایرانی ساخته و تمامی استانداردها به خوبی رعایت شده است. علاوه بر آن استفاده درست از بازیگران جذابیت آن را دو چندان کرده است.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی مرد بازنده:

نام بازیگرنقش
جواد عزتیاحمد خسروی
رعنا آزادی ورسمیه
آناهیتا درگاهیبهار
بابک کریمیرسول
امیر دژاکامعظیمی
مهدی زمین پردازحسام
مجید نوروزیاردلان

3. فیلم سینمایی شادروان

فیلم سینمایی شادروان
فیلم سینمایی شادروان

فیلم سینمایی شادروان به کارگردانی حسین نمازی تولید که به عنوان دومین اثر ارزشمند آن شناخته شده است. تماشای این فیلم را تنها برای افراد بالای 15 سال توصیه می کنیم. ژانر فیلم سینمایی شادروان کمدی و خانوادگی می باشد. امید گلزاده بعد از ساخت این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده است.

خلاصه فیلم:

فیلم سینمایی شادروان که جزو بهترین فیلم های سینمایی ایرانی می باشد، به شرح زندگی خانواده ای می پردازد که بعد از فوت پدر، منبع درآمدی جز سبزی فروشی ندارند. در ادامه داستان این خانواده دچار معضلاتی از جمله: ارث و میراث، مباحث حقوقی و حمایت های خانوادگی می شوند. تماشای این فیلم برای یک بار هم که شده توصیه می کنیم چرا که مشکلات جامعه را بدون پرده به تصویر کشیده است.

نقاط قوت:

از آنجایی که این فیلم وضعیت زندگی خیلی از افراد جامعه را بیان می کند، موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. علاوه بر آن حضور بازیگران سرشناس، ارزش فیلم سینمایی شادروان را افزایش داده است.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی شادروان:

نام بازیگرنقش
سینا مهرادنادر
گلاره عباسیآهو
رویا تیموریانمادر خانواده
نازنین بیاتپری
بهرنگ علویدایی اسد

4. فیلم سینمایی برادران لیلا

فیلم سینمایی برادران لیلا
فیلم سینمایی برادران لیلا

فیلم سینمایی برادران لیلا یک نمونه دیگر از انواع بهترین فیلم های سینمایی ایرانی جدید می باشد. این فیلم در سال 2022 در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمده و همچنین برنده جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم شده است.

خلاصه فیلم:

فیلم سینمایی برادران لیلا، روایت زندگی زن چهل ساله مجردی که در زندگی با بحران های اقتصادی زیادی مواجه شده است. وی در یک دفتر اداری مشغول به کار می باشد که خرج و مخارج زندگی بر عهده او است. لیلا چهار برادر دارد که اصلا تابع حرف های او نمی باشند. پدر خانواده اعتیاد دارد که در ادامه دچار آلزایمر می شود. هریک از افراد این خانواده دارای خصوصیات مختلفی هستند که متاسفانه …

نقاط قوت:

از آنجایی که ژانر فیلم اجتماعی است، مناسب تمامی اقشار جامعه می باشد. حضور ستاره های شناخته شده در این فیلم موجب شد تا روز به روز به تعداد طرفداران آن اضاف گردد.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی برادران لیلا:

نام بازیگرنقش
ترانه علیدوستیلیلا
نوید محمدزادهعلیرضا
پیمان معادیمنوچهر
فرهاد اصلانیپرویز
سعید پور صمیمیاسماعیل
مهدی حسینیبایرام
نیره فراهانیمادر

5. فیلم سینمایی مست عشق

فیلم سینمایی مست عشق
فیلم سینمایی مست عشق

فیلم سینمایی مست عشق محصول ایران و ترکیه به کارگردانی حسن فتحی می باشد. این فیلم تاریخی بوده که وقایع آن در دوران زندگی شمس تبریزی و مولانا اتفاق می افتد. بعد از کلی حاشیه و فراز و نشیب در استانبول ترکیه استارت خورد و به یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی تبدیل گردید.

خلاصه فیلم:

همانطور که گفتیم این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی می باشد که هنرمندان بنامی در آن نقش آفرینی کرده اند. اگر از تماشای فیلم های تاریخی لذت می برید، تماشای مست عشق را پیشنهاد می کنیم چرا که هرچقدر از حال و هوای خوب آن بگوییم کم گفته ایم.

نقاط قوت:

  • حضور بازیگران ترکی
  • فیلمبرداری حرفه ای
  • به تصویر کشیدن تمامی جزئیات تاریخی و القای حس ناب

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی مست عشق:

نام بازیگرنقش
پارسا پیروزفرمولانا
شهاب حسینیشمس تبریزی
بوراک توزکوپارانعلاء الدین
هانده ارچلکیمیا خاتون
بنسو سورالمریم
حسام منظورحسام الدین چلبی

6. فیلم سینمایی انفرادی

فیلم سینمایی انفرادی
فیلم سینمایی انفرادی

خب! اگر تا به اینجا هنور فیلم مورد علاقه خود را انتخاب نکرده اید، باید بگوییم که فیلم سینمایی انفرادی بی نظیر است. ژانر این فیلم کمدی و به کارگردانی مسعود اطیانی تولید شده است. فیلم سینمایی انفرادی در اردیبهشت سال 1401 در سینماهای سراسر ایران اکران شد.

خلاصه فیلم:

خلاصه این فیلم روایتی از شرایط یک شرکت مالی و اعتباری می باشد که بنابر گفته مسئولان، شرکت ورشکست شده است. افرادی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند، مقابل ساختمان تجمع کرده و اعتراض می کنند. این اتفاق موجب می شود تا سه نفر از معترضین به نام های بهرام، امیر و جواد باهم هم مسیر گردند که سرانجام …

نقاط قوت:

فیلم انفرادی که از انواع بهترین فیلم های سینمایی ایرانی می باشد، به عنوان پرفروش ترین فیلم کمدی تاریخ سینمای ایران شناخته شده است.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی انفرادی:

نام بازیگراننقش
رضا عطارانجواد
مهدی هاشمیحبیب
احمد مهرانفربهرام
برزو ارجمندکرامت
شقایق دهقانالهام
سیروس همتیسیروس

7. فیلم سینمایی موقعیت مهدی

فیلم سینمایی موقعیت مهدی
فیلم سینمایی موقعیت مهدی

فیلم سینمایی موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر تهیه شده که به شرح قسمت هایی از زندگی مهدی باکری پرداخته است. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر در قسمت سودای سیمرغ به نمایش درآمده و همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم هم شده است. 

خلاصه فیلم: 

داستان از این قرار است که مهدی باکری از برادر کوچکتر خود حمید درخواست می کند که به منطقه برگردد و او را همراهی کند که برادرش درخواست مهدی را قبول می کند. سرانجام بعد از عملیات خیبر مهدی باکری باید تنهایی به خانه برگردد چرا که …

وقایع و لحظاتی که در این فیلم به تصویر کشیده شده آنقدر طبیعی و دلنشین است که اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد.

نقاط قوت: 

این فیلم سرشار روایات درست از زندگی مهدی باکری بوده و شخصیت شهیدان را بدون کم کاستی تشریح کرده است. 

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی موقعیت مهدی:

نام بازیگراننقش
هادی حجازی فرمهدی باکری
روح الله زمانیخسرو
ژیلا شاهیصفیه مدرس
معصومه ربانی نیامریم
وحید حجازی فرحمید باکری

8. فیلم سینمایی مجبوریم

فیلم سینمایی مجبوریم
فیلم سینمایی مجبوریم

فیلم سینمایی مجبوریم فیلم ایرانی در ژانر درام می باشد که به کارگردانی رضا درمیشیان ساخته شده است. جالب است بدانید تهیه کننده و نویسندگی این فیلم هم از آثار رضا درمیشیان می باشد. خوشبختانه فیلم سینمایی مجبوریم برگزیده سی و سومین فستیوال فیلم توکیو ژاپن و به عنوان بهترین فیلم های سینمایی ایرانی در سال ۱۴۰۱ شناخته شده است.

خلاصه فیلم:

فیلم سینمایی مجبوریم خلاصه ای از زندگی یک دختر کارتن خواب است که به دست شوهرش به مردان فروخته می شود. وی در آخرین عمل بارداری خود، ناخواسته تحت عمل جراحی توبکتومی قرار گرفته که به کمک وکیل از دکتر شکایت می کند…

نقاط قوت:

  • نقش آفرینی حرفه ای بازیگران
  • به تصویر کشیدن مشکلات قشر فقیر جامعه
  • دریافت جوایز از فستیوال های مختلف 
  • توجه به حقوق زنان

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی مجبوریم:

نام بازیگراننقش
فاطمه معتمد آریا دکتر
نگار جواهریانسارا ( دکتر )
پارسا پیروز فردکتر
پردیس احمدیهگلبهار
مجتبی پیرزاده مجتبی

9. فیلم سینمایی لامینور

فیلم سینمایی لامینور
فیلم سینمایی لامینور

یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی به نام لامینور در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در سینما اکران شده است. داریوش مهرجویی کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته است که در ادامه به شرح خلاصه این از داستان پرداخته ایم.

خلاصه فیلم:

اگر فیلم سنتوری را دیده باشید، باید گفت فیلم سینمایی لامینور همانند آن در باب موسیقی است. اما برخلاف فیلم سنتوری، لامینور داستان دختری عاشق موسیقی را روایت می کند. به طور کلی لامینور یک گام آکوردی است که هنرجویان گیتار به خوبی با این کلمه آشنا هستند. در این داستان پردیس احمدیه بازیگر نقش اول داستان می باشد که علاقه زیادی به موسیقی دارد تا آنجایی که… 

نقاط قوت: 

از آنجایی که فیلم سینمایی لامینور درام و خانوادگی می باشد، می توان آن را در کنار خانواده بدون محدودیت تماشا کرد. تماشای این فیلم برای دوستداران موسیقی پیشنهاد می شود.

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی لامینور:

نام بازیگراننقش
پردیس احمدیهنادی ( دختر نوازنده )
علی نصیریانپدر بزرگ نادی
سیامک انصاریپدر نادی
مهراد صدیقیانپسرعمو نادی
دیبا زاهدیدوست صمیمی نادی

10. فیلم سینمایی مغز استخوان

فیلم سینمایی مغز استخوان
فیلم سینمایی مغز استخوان

فیلم سینمایی مغز استخوان به کارگردانی حمید رضا قربانی در گروه بهترین فیلم های سینمایی ایرانی قرار دارد. ژانر این فیلم درام می باشد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلم برتر انتخاب شده است. لازم به ذکر است که فیلم سینمایی مغز استخوان در مجامع مختلف اکران شد و سرانجام برای نمایش در جشنواره فیلم ونکوور انتخاب گردید.

خلاصه فیلم:

بهار پسری به نام پیام دارد که دچار سرطان شده است. آن ها همه راه ها را برای درمان این بیماری رفته اند اما تنها راه استفاده از بانک خون بند ناف است. بهار از همسر اولش جدا شده و مجدد ازدواج کرده است. از بخت بد بهار، همسر دومش هم به جرم قتل و تجاوز قرار است اعدام شود.

بهار به ناچار تصمیم می گیرد از همسر فعلی خود طلاق بگیرد و مجدد با پدر پیام ازدواج کند که …

نقاط قوت:

حضور چهره های برجسته سینما به خصوص پریناز ایزدیار، جذابیت داستان را چنیدن برابر کرده است. علاوه بر آن شرایط و سختی های زندگی بیماران سرطانی را به وضوح شرح داده است

بازیگران نقش اول فیلم سینمایی مغز استخوان:

نام بازیگراننقش
پریناز ایزدیاربهار
بابک حمیدیانحسین (همسر اول بهار)
جواد عزتیمجید (همسر دوم بهار)
علیرضا میرسالاریپیام
بهروز شعیبیوکیل
نوید پور فرجامیر

خلاصه و چکیده مطالب:

تماشای فیلم های سینمایی ایرانی بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند در کنار خانواده وقت بگذرانند. حال برای انتخاب بهترین فیلم که با سبک و سیاق شما همخوانی داشته باشد، باید فیلم های زیادی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین از آنجایی که فیلم ها می توانند تاثیر زیادی در روش زندگی بگذارند باید در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج داد.

حال ما به جهت سهولت در کار شما، لیست 10 مورد از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی تهیه کرده ایم و به همراه لینک دانلود در اختیار شما قرار داده ایم. امیدواریم از تماشای این فیلم ها لذت ببرید.

4/5 - (25 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=6859
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

4 پاسخ

    1. درود به شما
      بله ، باتوجه به موضوع فیلم نظر ماهم اینه که بین 10 تا فیلم ایرانی که تو این صفحه معرفی شد هم غم انگیز تره…

  1. سلام و وقت بخیر
    من فیلم در مدت معلوم رو از سایت شما خریدم اما بخش آخر فیلم نبود، فیلم کامل نبود

    1. سلام.
      بابت این مشکل معذوریم! شما میتوانید با ورود به این لینک فیلم در مدت معلوم رو دانلود و به صورت آنلاین مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !