5 مدل پرینتر سه کاره باکیفیت+[مشخصات و قیمت]

11 دقیقه

زمان برای مطالعه

ابتدا قبل از اینکه بدانیم چه پرینتر سه کاره ای رو خریداری کنیم و با ویژگی های یک پرینتر سه کاره خوب آشنا بشیم باید بدانیم منظورمان از پرینتر سه کاره چیست و با تعریف آن اشنا شویم. سپس 5 پرینتر سه کاره پر فروش در ایران را با هم بررسی و معرفی میکنیم تا اگر قصد خرید یک پرینتر سه کاره دارید بدون دغدغه و با خیال راحت خریداری کنید.

منظور از پرینتر سه کاره چیست؟

خب باید بدانیم که منظور از پرینتر سه کاره این است که یک چاپگر هم قابلیت پرینت داشته باشد و هم  بتواند اسکن و کپی را برای افراد انجام دهد. ویژگی مهم این است که چاپگرهای چندکاره هم فضای کمتری از محیط کار اشغال می کنند و هم کاربر را از خرید دستگاه های جداگانه بی نیاز می کنند. نوع سه کاره چاپگرها بسیار مناسب برای استفاده خانگی و ادارات کوچک است.

تکنولوژی ها و نکات انتخاب  یک پرینتر سه کاره چیست؟

 در اصل پرینتر با 3 نوع تکنولوژی در بازار وجود دارد. پرینترهای سه کاره می توانند با تکنولوژی های لیزری، جوهرافشان و سوزنی ساخته شوند. بسته به نیازتان می توانید از این دستگاه ها در منزل یا محل کار استفاده نمایید. پرینتر های جوهر افشان برای چاپ عکس و لیزری برای چاپ متن استفاده می شوند و کاربری اصلی شان است.

قیمت پرینتر سه کاره چگونه است؟

قیمت یک پرینتر سه کاره به چند عامل بستگی دارد که موقع خرید باید به آن توجه کنید. ابتدا برندی که از آن خریداری میکنید بسیار مهم است و در قیمت پرینتر سه کاره تاثیر گذار است. در ایران برند های hp  samsaung ،  Panasonic ، canon ،  Epson وجود دارند که مدل های مختلفی از پرینتر را دارند و هر برند قیمت متفاوتی دارد.

نکته بعدی در انتخاب و قیمت یک پرینتر سه کاره این است که هر چه سرعت و کیفیت چاپ بالاتر باشد قیمت این دستگاه گران تر می شود. بسته به نیازتان و هزینه ای که در نظر گرفته اید می توانید از انواع مختلف پرینتر سه کاره موجود در ایران استفاده کنید.

معرفی 5 مدل پرینتر سه کاره باکیفیت

سعی کردیم 5 مدلی را معرفی کنیم که در بازار ایران پرفروش هستند و از سطح کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند . ابتدا از کم  قیمت ترین پرینتر شروع به معرفی میکنیم.

1. پرینتر سه کاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

بررسی مشخصات و قیمت پرینتر سه کاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

5 مدل پرینتر سه کاره باکیفیت+[مشخصات و قیمت]
پرینتر سه کاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

پرینتر PIXMA MG2540 ساخت شرکت کانن  است. این پرینتر از مدل پرینتر سه کاره است و شباهت‌های بسیاری در ظاهر به مدل قبلی خود دارد، پرینتری سه کاره و ارزان‌قیمت و با کفیتی مطلوب و پر فروش است که علاوه‌بر پرینت، قابلیت‌های اسکن و کپی را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید این است که این مدل پرینتر سه کاره از مدل جوهر افشان است و کاربری اصلی آن برای چاپ عکس است.

خوب است بدانید چاپ جوهرافشان عمدتاً برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی به کار می‌رود. پس در موقع خرید توجه کنید کاربری اصلی که دنبالش هستید چه چیزی است. به دلیل اینکه این مدل پرینتر کاغذهای مخصوص چاپ عکس را پشتیبانی می کند پس عکس های با کیفیتی می توانید داشته باشید. چون کاربری اصلی این دستگاه برای چاپ عکس است برای چاپ متن از سرعت پایین تری برخوردار است. بدیهی است برای چاپ متن باید پرینترهای لیزری خریداری شود. کارتریج‌های دستگاه، به‌صورت تقریبی ظرفیتی برابر با 180 برگ دارند. تصور شرکت کانن از طراحی محصولی مانند PIXMA MG2540 تولید دستگاه برای کاربرانی است که میزان مصرف کمی دارند و قرار نیست خیلی با دستگاه به چاپ بپردازند.

جدول مشخصات پرینتر سه کاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

مشخصات اصلیمشخصات تکمیلی
تکنولوژی چاپ: جوهر افشان
کاربری: پرینت، اسکن، کپی
کاربری اصلی: چاپ عکس
سرعت پایین تر برای چاپ متن
نوع چاپ: رنگی
سایز چاپ: A4
عمق اسکن رنگی: 48 رنگی – 16 بیت سیاه‌وسفید
ابعاد: 145 × 306 × 426
وزن: 3 کیلو و 500 گرم
کارتریج: 180 برگ
نوع کارتریج: استارتر
قابلیت اسکنر: اسکن اسناد و عکس ها با کیفیت مناسب
مناسب برای کاربرانی که مصرف کمی دارند

قیمت: 1.690.000 تومان

2.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a

بررسی مشخصات و قیمت پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a

پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a
پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a

این مدل پرینتر سه کاره HP از ظاهر بسیار مناسب و شیکی برخورداری است و ابعاد آن به گونه ای است که مناسب استفاده در منزل و محل کار است. همچنین ظرفیت سینی کاغذ این پرینتر به تعداد 250 برگ است و قابلیت تغذیه خودکار یا همان «ADF» را ندارد و باید به‌صورت دستی اقدام به گرفتن چاپ دورو کنید. توان کار ماهانه «M28a»  در حدود 5000 برگ ذکرشده که گزینه مناسبی برای کاره‌ای اداری و تجاری با حجم کاری پایین است. بدنه پرینتر«LaserJet Pro MFP M28a» از جنس پلاستیک و کاملاً سفید طراحی‌شده و رنگ دیگری ندارد. پنل دکمه‌ها و یک نمایشگر «LED» تک‌رنگ نیز در سمت چپ و بالای دستگاه تعبیه‌شده است. این پنل شامل دکمه‌های تخت مدیریتی کپی، روشن کردن دستگاه، اتصال  بی‌سیم و غیره است.

همانطور که گفته شد پرینتر های سه کاره از نوع لیزری برای چاپ عکس خیلی مناسب نمی باشند و این مدل برای چاپ تصاویر سیاه سفید به مشکل بر نمیخورد اما این مدل چون از نوع لیزری است برای چاپ اسناد متنی بسیار مناسب است. پرینتر «M28A»  قابلیت چاپ بدون حاشیه را دارد که می‌تواند مورداستفاده برای کسانی که قصد چاپ گرفتن از عکس‌ها و تصاویر را دارند مورداستفاده قرار گیرد. این دستگاه از طریق درگاه «USB 2.0» به کامپیوتر وصل می‌شود و قابلیت اتصال بی‌سیم برای این پرینتر در نظر گرفته نشده است

 این مدل پرینتر قیمتی ارزان‌تر نسبت به هم‌رده های خود دارد اما باید توجه داشت کارکرد کارتریج آن ۱۰۰۰ برگ در طول مصرف است که البته کارتریج اولیه آن ۵۰۰ برگ به چاپ می‌رسد. کد عمومی کارتریج مورداستفاده این مدل HP 48A و یا HP 44A است.

جدول مشخصات پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a

مشخصات اصلیمشخصات تکمیلی
تکنولوژی چاپ: چاپ لیزری
کاربری: اسکن، کپی، پرینت
سایز چاپ: A4
نوع چاپ: تک رنگ
وزن: 6 کیلو و 900 گرم
نوع کارتریج: 44A
کارکرد کارتریج مشکی: 1200
رزولوشن چاپ: ۶۰۰x۶۰۰ dpi
ظرفیت سینی کاغذ: 250 برگ
جنس بدنه: پلاستیک
قدرت چاپ: 19 برگ در دقیقه
قابلیت چاپ بدون حاشیه
نوع اسکنر: Flatbed
تکنولوژی اسکن: CIS
عمق اسکن: 24 بیت
اسکن مدارک با رزولوشنی معادل 1200×1200 dpi
حداکثر تعداد کپی متوالی: 99 برگ
قابلیت اتصال به کامپیوتر
قابلیت آلارم کم شدن کارتریج

قیمت: 5.410.000 تومان

3.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w3

بررسی مشخصات و قیمت پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w3

پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w
پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w

اگر شما در ادارات دولتی کار میکنید و یا شرکت خصوصی دارید حتما به اهمیت وجود یک پرینتر سه کاره با کفیت پی بردید. پس لازم است که یک مدل پرینتر سه کاره برای سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی معرفی کنیم. پرینتر اچ پی با قابلیت سه کاره می‌تواند نیازهای یک واحد سازمانی را برطرف کند. این پرینتر توانایی پرینت کردن 18 برگه را در یک دقیقه داشته و توان ماهانه آن برابر با 8000 برگه است.

شما در کنار این دستگاه، دستگاه کپی، فکس و اسکنر خواهید داشت. رزولوشن پرینت این دستگاه برابر با 600dpi بوده و کیفیت اسکن آن نیز برابر با 600dpi است. پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserJet Pro M28w، چاپی تک رنگ و به رنگ مشکی داشته و توانایی چاپ دو رو ندارد؛ شما برای چاپ کردن مطلبی به صورت دورو باید کاغذ را در آورده و دوباره در دستگاه قرار دهید. این دستگاه پورت شبکه ندارد اما می‌تواند ازطریق Wifi به اینترنت و شبکه متصل شود. این پرینتر به دلیل داشتن ابعاد کوچک مناسب برای محیط‌های اداری کم‌جا است.

جدول مشخصات پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w3

مشخصات اصلیمشخصات تکمیلی
تکنولوژی چاپ: چاپ لیزری
کاربری: اسکن، کپی، پرینت
سایز چاپ:A4
نوع چاپ: تک رنگ
ظرفیت: 150 برگ
حافظه: 32مگا بایت
وزن: 5 کیلو و 400 گرم
قابلیت پرینت 18 برگه در دقیقه
توان ماهانه پرینت: 8000 برگه
رزولوشن پرینت: 600dpi
قابلیت‌های کپی:  Number of Copies; Lighter/Darker; Optimize; Paper
زبان چاپ: PCLmS; URF; PWG
قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه از طریق wifi

قیمت: 6.599.000 تومان

4.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

بررسی مشخصات و قیمت پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw
پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

پرینتر LaserJet Pro MFP M130nw با فناوری چاپ لیزری از مدل های پرینتر سه کاره ای است که برای مصارف خانگی یا اداری با حجم کاری کم و متوسط معرفی‌شده است. این دستگاه می‌تواند در هر دقیقه 22  برگ را با رزولوشن 600 × 600 dpi به چاپ برساند. پرینتر LaserJet Pro MFP M130nw  فاقد قابلیت چاپ دورو است و برخلاف مدل MFP M130fn، به تغذیه ی خودکار تجهیز نشده و اسکن یا کپی دسته‌ای مقدور نیست. این محصول در برابر کیفیت و سرعت چاپی که دارد، باقیمت معقولی عرضه می‌شود. پرینتر لیزری LaserJet Pro MFP M130nw دارای اتصال بی‌سیم و شبکه است.

  پرینتر سه کاره‌ی اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw دارای درگاه USB و شبکه است. با استفاده از درگاه شبکه می‌توانید این دستگاه را در محیط کاری، بین کاربران به اشتراک بگذارید. این محصول دارای اتصال بی‌سیم است و کاربران می توانند، حتی بدون ارتباط کابلی از طریق گوشی موبایل، تبلت و … دستورات چاپی را به پرینتر ارسال کنند.از نقاط قوت پرینتر لیزری M130nw،نیز می‌توان به تنوع اتصالاتی اشاره کرد که اشتراک گذاری این دستگاه از طریق درگاه شبکه یا اتصال بی سیم میسر ساخته است.

جدول مشخصات پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

مشخصات اصلیمشخصات تکمیلی
تکنولوژی چاپ: لیزری
کاربری: اسکن، کپی، پرینت
سایز چاپ: A4
نوع چاپ: تک  رنگ
ابعاد: 231 × 288 × 398
وزن: 5کیلو و 800 گرم
جنس بدنه: پلاستیک
ظرفیت سینی: 150 برگ
ظرفیت چاپ: 22 برگه در دقیقه
رزولوشن چاپ: 600 × 600 dpi
حداکثر توان ماهانه: 1000 برگ
نوع اسکنر: Flatbed
اسکنر : فاقد تغذیه خودکار
رزولوشن اسکنر: اپتیکال 600 و 1200 dpi
رزولوشن پرینتر: 400 × 600 dpi
بزرگنمایی: 25 تا 400 درصد
حداکثر تعداد کپی متوالی: 99 برگ
کارکرد کارتریج: ۱۶۰۰ برگ
نوع کارتریج: استارتر

قیمت: 7.670.000 تومان

5.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

بررسی مشخصات و قیمت پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

5.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw
5.پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

اگر دنبال پرینتر سه کاره ای هستیدکه عملکرد مناسب با سرعت زیاد داشته باشد و مجموعه ای کامل از ویژگی ها را داشته باشد و درکنارش قیمت مناسبی هم داشته باشد پرینتر سه کاره HP  مدل LaserJet Pro MFP M26nw یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و استفاده است. این پرینتر برای مصارف اداری و خانگی مناسب است و قابلیت کپی و اسکن نیز دارد. با مجهزشدن LaserJet Pro MFP M26nw به وای‌فای، امکان اتصال طیف وسیعی از دستگاه‌ها به آن و چاپ، بدون نیاز به کابل، مهیا شده است..

در پرینتر LaserJet Pro MFP M26nw طراحی زیبا با عملکرد بسیار خوب ادغام شده است. سینی این پرینتر همانند دیگر پرینترهای این دسته، 150 برگ ظرفیت دارد و به‌راحتی می‌تواند پاسخ‌گوی حجم کاری نه‌چندان زیاد باشد. سرعت پرینت آن 18 برگ در دقیقه و از رزولوشن چاپ 600×600 dpi برخوردار است. این پرینتر می‌تواند ماهانه توان کاری تا 5000 برگ را ارائه کند؛ البته تعداد چاپ توصیه‌شده 1000 برگ است. کپی این دستگاه تا 99 برگ را مقدور ساخته و بزرگ‌نمایی آن از 25 تا 400 درصد قابل تغییر است. نوع اسکنر آن Flatbed است و از رزولوشن 1200 dpi بهره می‌برد

این مدل پرینتر سه کاره لیزری اچ‌پی، دارای کیفیت ساخت قابل قبولی است و می‌تواند در یک اداره با حجم کاری متوسط تمامی نیازهای شما را برطرف سازد. ابعاد بسیار مناسبی دارد که میتوانید در هر نقطه از اداره و محل کار خود قرار دهید و از آن استفاده کنید. سرعت پرینت خوب و قابل قبولی دارد. کیفیت چاپ متون در حد عالی بوده و حتی کیفیت چاپ اسناد گرافیکی، مانند چارت‌ها و پاورپوینت، از درجه کیفی خوبی برخوردار است. اتصال بی‌سیم باعث شده که برای ارسال فایل، به کامپیوتر و چاپ نیازی نباشد و به‌طور مستقیم با وصل‌شدن به پرینتر از طریق اتصال بی‌سیم و ارسال اسناد موردنظر، چاپ در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود

جدول مشخصات پرینتر سه کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

مشخصات اصلیمشخصات تکمیلی
تکنولوژی چاپ: لیزری
کاربری: اسکن، کپی، پرینت
سایز چاپ: A4
نوع چاپ: تک رنگ
ابعاد: 420x266x254
وزن: 8 کیلو گرم
مناسب برای ادارات با ظرفیت کاری متوسط
مجهز به اتصال بی سیم
ظرفیت سینی: 150 برگ
سرعت پرینت: 18 برگ در دقیقه
رزولوشن چاپ: 600×600 dpi
ظرفیت ماهانه: 5000 برگ
ظرفیت کپی: 99 برگ
نوع اسکنر : Flatbed
رزولوشن اسکنر: 1200 dpi
سیستم Auto On/Off برای کاهش مصرف انرژی
کارکرد کارتریج: 1000 برگ

قیمت: 9.989.000 تومان

سخن آخر

وجود یک پرینتر سه کاره با کیفیت و قیمت مناسب در خانه و محل کار ضروری است. ابتدا اشاره کردیم شما بر اساس نیازتان باید تعیین کنید پرینتر سه کاره با چه تکنولوژی نیاز دارید؛ اگر بیشتر مصرفتان برای چاپ عکس است باید یک پرینتر سه کاره با تکنولوژی جوهر افشان خریداری کنید که ما یک مدل از شرکت کانن که از پر فروش های بازار است و قیمت مناسبی دارد معرفی کردیم که برای مصارف کم و خانگی مناسب است.

اما اگر نیازتان چاپ متن است باید پرینتر سه کاره با تکنولوژیی لیزری تهیه کنید و بر اساس حجم مصرفتان در ماه ما 4 مدل از پر فروش ترین پرینتر های سه کاره با تکنولوژی لیزری بازار که قیمت های مناسبی دارند را معرفی کردیم. هنگام خرید اینکه پرینتر سه کاره شما از چه برند باشد هم مهم است که برند های اچ پی و کانن در بازار ایران مرسوم هستند و دارای تنوع مدل ، کیفیت و قیمت هستند که میتوانید خریداری و استفاده کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=5484
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !