Blood sugar testing machine

بهترین دستگاه تست قند خون [5 مدل دقیق 1402]

9 دقیقه

زمان برای مطالعه

از آنجایی که انتخاب دستگاه قند خون مناسب، تاثیر زیادی در پیشگیری دیابت دارد، باید در انتخاب آن دقت زیادی به عمل آورید. حال لازم دانسته ایم مواردی که در انتخاب بهترین دستگاه تست قند خون تاثیر گذار می باشند را برایتان شرح دهیم. بنابراین اگر قصد خرید دستگاه تست قند خون برای خود یا عزیزانتان را دارید، توصیه می کنیم تا انتها همراه باتجربه باشید چرا که خبرهای خوبی برایتان داریم.

کاربرد دستگاه تست قند خون چیست؟

دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر با استفاده از مقدار اندکی خون که معمولا از نوک انگشت برداشته می‌شود، سطح قند خون فرد را اندازه‌گیری می‌کند. در واقع از آن جایی که قند خون در طول روز تغییر می‌کند، لازم است در فواصل و ساعات معینی سطح آن را اندازه بگیرید تا از خطرات و عوارض ناشی از قند خون بالا و پایین جلوگیری کنید.

چطور اصالت دستگاه تست قند خون را تشخیص دهیم؟

دارا بودن هولوگرام و شماره مجوز وزارت بهداشت: برای آگاهی از اورجینال بودن دستگاه می بایست به لیبل هولوگرامی و همچنین نشان استاندارد آن نیز توجه شود. به عبارتی دیگر اولین پیش شرطی که باید در هنگام خرید بهترین دستگاه تست قند خون به آن توجه شود، هولوگرام و شماره مجوز وزارت بهداشت می باشد.

شما با این نشانی به راحتی می توانید کالای تقلبی را از اصل تشخیص دهید. درواقع این نشان، بدین معنی است که محصول از لحاظ ایمنی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است. متاسفانه امروزه کشورهای زیادی تنها برای کسب سود به تولید دستگاه های بی کیفیت پرداخته اند که فاقد نشان استاندارد می باشند.

دارا بودن استاندارد ISO 15197: اصلی ترین استاندارد برای بهترین دستگاه تست قند خون ISO 15197 می باشد. بنابراین در هنگام خرید دستگاه تست قند توجه داشته باشید که حتما این علامت بر روی آن درج شده باشد. در ادامه این نشان، تاریخی هم درج شده است مانند: ISO 15197:2015 به خاطر بسپارید هرچقدر تاریخ دستگاه جدیدتر باشد، دقت آن هم نیز بیشتر است.

امکانات جانبی دستگاه تست قند خون چیست؟

حافظه: تمامی دستگاه های تست قند خون دارای حافظه می باشند که بتوانند مقادیری از قند خون اندازه گیری شده را ثبت نمایند. میزان حافظه هریک از این دستگاه ها متغیر است برای مثال: یک دستگاه قابلیت ثبت 100 الی 450 نتیجه را دارد و بعضی ها می توانند تا 3000 نتیجه را هم ثبت نمایند. به یاد داشته باشید اگر دستگاه دارای حافظه خیلی بالایی باشد دستگاه و فرد نتواند به راحتی داده ها را تحلیل کند، این قابلیت موثر نخواهد بود.

امکان اندازه گیری تست قند خون: از دیگر نقاط در برخی از دستگاه های تست قند خون، این امکان را به شما می دهند که از دیگر نقاط بدن هم بتوانید تست را انجام دهید. برای آگاهی از این موضوع باید دفترچه راهنما محصول را مطالعه فرمایید.

گارانتی و خدمات دستگاه تست قند خون: در هنگام خرید دستگاه تست قند خون می بایست حتما به نام شرکتی که آن دستگاه را وارد کرده توجه داشته باشید. چتانچه از نام این شرکت ها آگاهی داشته باشید در صورت بروز سوالات مختلف در خصوص خرید دستگاه تست قند و یا خرید لوازم جانبی آن می توانید از آنان کمک بگیرید.

چند نکته مهم در مورد نوار تست قند خون

استفاده از هر دستگاهی نکات خاص خودش را دارد، این نکات برای دستگاه تست قند خون هم وجود دارد. پیشنهاد میکنیم اگر قصد استفاده از دستگاه تست قند خون را دارید چند نکته مهم در رابطه با نوار تست قند خون را که در ادامه معرفی میکنیم جدی بگیرید. ضمنا اگر با نحوه تست قند خون آشنایی ندارید، می توانید با یکی از اعضای کادر درمانی تماس بگیرید و از آنان بخواهید تا به شما آموزش دهند.

  • از نوارهایی که دارای تاییدیه وزرات بهداشت هستند استفاده کنید
  • نوارهای مربوط با دستگاه را خریداری نمایید
  • حتما تاریخ انقضا نوار را بررسی کنید
  • با مطالعه دفترچه نوار تست قند خون، از نحوه نگهداری آن مطلع شوید
  • بعد از استفاده از نوار تست، آن را دور بیندازید و برای استفاده مجدد از یک نوار دیگر استفاده کنید

معرفی 5 مدل از بهترین دستگاه تست قند خون

حال که با تمامی موارد مربوط به خریداری دستگاه تست قند خون آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا بهترین دستگاه تست قند خون را به شما معرفی کنیم تا به راحتی دستگاه مورد نظر را با توجه به بودجه خود خریداری نمایید. بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه تست قند خون باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید، موارد زیر را بررسی کنید.

1- دستگاه تست قند خون کلور چک مدل TD-4230

دستگاه تست قند خون کلور چک مدل TD-4230
دستگاه تست قند خون کلور چک مدل TD-4230

دستگاه تست قند خون کلور چک مدل TD-4230 بهترین دستگاه تست قند خون می باشد که همراه آن یک بسته نوار تست و سوزن وجود دارد. افراد دیابتی این موضوع را به خوبی درک می کنند که پیدا کردن نوار تست متناسب با دستگاه کار چندان آسانی نیست که این مشکل را دستگاه تست قندخون کلور چک مدل TD-4230 حل کرده است.

برعکس نوار تست که حتما می بابست مطابق با برند دستگاه خریداری شود، حساسیتی در انتخاب لنست وجود ندارد که خوشبختانه در این پکیج یک بسته ای لنست اکی لنس 100 عددی قرار دارد. برای انجام عملیات تست قند خون می بایست یکی از سوزن ها را در داخل قلم فرو کنید. سپس در قلم را ببندید و شدت پرتاپ سوزن را تظیم نمایید. هرچقدر که شدت پرتاب بیشتر باشد، لنست بیشتر در دست فرو می رود و نتیجه خون گرفته می شود.

سایر مشخصات

کاربرخانگی
انواع نمایشگرنمایشگر تعویض باتری
قابلیتامکان تنظیم هشدار
لوازم جانبی50 عدد نوار تست، دفترچه راهنما، 110 عدد سوزن، کیف، باتری،لنست، سری قابل تعویض
زمان پاسحگویی به تست7

قیمیت حدودی: 600.000

2- دستگاه تست قند خون بیورر مدل GL42

دستگاه تست قند خون بیورر مدل GL42
دستگاه تست قند خون بیورر مدل GL42

یکی دیگر از بهترین مارک دستگاه تست قند خون، بیورر مدل GL42 می باشد. از ویژِگی های اصلی این دستگاه می توان به: قابلیت تعیین وضعیت انجام تست، 480 مورد حافظه، قابلیت میانگین گیری از نتایج و… می باشد که به همین دلیل به بهترین دستگاه تست قند خون تبدیل شده است.

بعد از این که خون بر روی نوار قرار گیرد تنها 5 ثانیه طول می کشد که نتیجه را از روی صفحه مشاهده کنید. افراد سالمندی که چشم های آنان ضعیف است، به راحتی می توانند از دستگاه تست قند خون بیورر مدل GL42 استفاده نمایند چرا که صفحه نمایشگر آن بزرگ می باشد. یکی از نکات حائز اهمیت این دستگاه تست قند خون این است که با درآوردن باتری آن حافظه پاک نخواهد شد.

سایر مشخصات

کاربردخانگی
قابلیتنشانگر LED
انواع نمایشگرنمایشگر تاریخ و ساعت
لوازم جانبیسوزن، کیف، دفترچه راهنما، باتری، نوار تست

 قیمت حدودی: 430.000

3- دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro (5 نوار تست)

دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro
دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro (5 نوار تست)

از دیگر بهترین دستگاه قند خون موجود در بازار، دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro می باشد. اگر می خواهید بعد از تست خون در کمترین زمان ممکن نتیجه به شما گزارش و تحلیل شود، این دستگاه بهترین گزینه می باشد. لازم به ذکر است که همراه این محصول یک عدد کارت اشتراک وجود دارد که توسط آن، نتایج قند خون و وضعیت جسمانی فرد به مدت 6 ماه توسط پزشک به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از دستگاه هایی که علارغم مدل های قبلی کاربرد حرفه ای دارد، دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro می باشد. چنانچه به دنبال بهترین دستگاه تست قند خون و در عین حال مقرون به صرفه هستید، خرید این دستگاه را در اولویت قرار دهید.

سایر مشخصات

کاربردحرفه ای
قابلیتدارای سوزن تست
انواع نمایشگرنمایشگر تاریخ و ساعت
ابعاد۸.۱ x ۵.۲ x ۱.۶ سانتی‌متر

قیمت حدودی: 900.000

4- دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro (8 نوار تست)

دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro
دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro (8 نوار تست)

دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro بهترین دستگاه تست قند می باشد که از طرفداران زیادی برخوردار است. این محصول یک پکیج کامل برای اندازه گیری و نحلیل میزان قند خون شما می باشد. همراه این دستگاه تست قند خون، 400 نوار قند خون، اشتراک اپلیکیشن موبایل فارسی و اشتراک یکساله پایش وجود دارد. همچنین با خرید دستگاه تست قند خون اینفوپیا مدل Easy Gluco Pro می توانید تا 4 ماه به طور رایگان نتایج قند خود را در دسترس پزشک قرار دهید تا به طور آنلاین آن را نیز کنترل کند.

چنانچه به فکر سلامتیتان هستید، این دستگاه بهترین دستگاه تست قند خون می باشد.

سایر مشخصات

کاربردحرفه ای
قابلیت4 ماه اشتراک رایگان پایش، بررسی نتایج توسط پزشک
انواع نمایشگرنمایشگر تاریخ و ساعت
لوازم جانبی         سوزن تست، 400 عدد نوار قند خون

قیمت حدودی: 1.416.000

5- دستگاه تست قند خون گالا مدل TD4277

دستگاه تست قند خون گالا مدل TD4277
دستگاه تست قند خون گالا مدل TD4277

آخرین دستگاه که جزو بهترین دستگاه تست قند خون می باشد، دستگاه تست قند خون گالا مدل TD4277 است. این دستگاه به همراه یک بسته نوار 5 عددی ارائه می شود. از این محصول می توانید برای مصارف خانگی استفاده نمایید.

با خرید دستگاه تست قند خون کالا مدل TD4277 می توانید از دو عدد باتری نیم قلمی سوزن، یک بسته 50 عددی نوار تست قند خون، دفترچه راهنما، کیف محافظ و همچنین گارانتی بهره مند گردید. خوشبختانه این محصول باتوجه به قابلیت هایی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.

سایر مشخصات

کاربردخانگی
قابلیتامکان تنظیم هشدار
انواع نمایشگرنمایشگر تعویض باتری
لوازم جانبیباتری نیم قلمی، کیف، بسته 50 عددی سوزن، گارانتی و کیف محافظ

قیمت حدودی: 430.000

خلاصه و چکیده مطالب

دستگاه تست قند خون یکی از ملزومات افراد دیابتی محسوب می شود از همین بابت می بایست در خرید آن تمامی جوانب را بسنجید و بهترین دستگاه تست قند خون را انتخاب نمایید. توصیه می کنیم در هنگام خرید دستگاه تست قند خون، به دنبال ارزان ترین ها نباشید چرا که هرچقدر قیمت کمتر باشد، کالا از کیفیت کمتری هم برخوردار است.

و در پایان به خاطر بسپارید که از اصلی ترین مشخصه های بهترین دستگاه تست قند خون، نشان درج شده استاندارد و وزرات بهداشت بر روی آن می باشد. امیدواریم مطالب بالا برایتان مفید بوده باشد از این که تا انتها ما را همراهی کرده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

  1. قیمت بهترین دستگاه تست قند خون چقدر است؟

    یکی از مهم ترین نکاتی که بر روی کیفیت دستگاه قند خون تاثیر گذار است، قیمت آن می باشد. بدیهی است که هرچقدر دستگاه مطابق تکنولوژی روز دنیا طراحی شده باشد، قیمت آن هم نیز بیشتر است. توصیه می کنیم در هنگام خرید بهترین دستگاه تست قند خون، قیمت را قربانی کیفیت نکنید و دید بلند مدت داشته باشید. شما می توانید با یک بار هزینه بارها از آن استفاده کنید.

  2. بهترین دستگاه تست قند خون به چه میزان خون نیاز دارد؟

    میزان خون برای نشان دادن قند آن یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید دستگاه به آن توجه گردد. میزان خونی که باید وارد دستگاه تست قند خون گردد هر دستگاه با دیگری متفاوت می باشد. دستگاه هایی که اخیرا تولید می شوند به میزان خون کمتری نیاز دارند در نتیجه شدت ضربه کمتری وارد می شود و فرد درد کمتری احساس خواهد کرد. اما در دستگاه های نسل قدیمی تر خون زیادتری لازم است و باید شدت ضربه بیشتر باشد.

  3. سرعت اندازه گیری بهترین دستگاه تست قند خون چقدر است؟

    دستگاه های قند خون موجود در بازار، با سرعت های متفاوتی مقدار قند خون را اندازه گیری می کنند. این مدت زمان از 5 ثانیه شروع شده و تا 60 ثانیه می رسد. طبیعی است که هرچقدر سرعت اندازه گیری دستگاه بیشتر باشد، آرامش روحی افزایش خواهد یافت.

4.8/5 - (31 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=6056
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهار =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !