بهترین دستگاه جوش آرگون

بهترین دستگاه جوش آرگون [ 10 مدل پرقدرت + قیمت ]

11 دقیقه

زمان برای مطالعه

بهترین دستگاه جوش آرگون چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ قبل از اینکه بخواهیم با پرفروش ترین دستگاه جوش آرگون موجود در بازار آشنا شویم، بهتر است بدانیم که این دستگاه چیست و از چه قابلیت هایی برخوردار می باشد؟ دستگاه جوش آرگون نوعی ابزار صنعتی به شمار می رود که از انواع مختلفی نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که این دستگاه، مصرف انرژی بسیار کمی دارد که این یکی از وِیژگی ها اصلی آن محسوب می شود. چنانچه قصد خرید دستگاه جوش آرگون را دارید، توصیه می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

بهترین دستگاه جوش آرگون دارای چه قابلیت هایی است؟

  • انسجام در روند جوشکاری در حین نوسانات ولتاژ برق
  • برخورداری از سیستم حفاظتی در مقابل نوسانات ولتاژ
  • دارای نقطه جوش منظم
  • امکان استفاده بر روی انواع فلز
  • قابلیت خاموش شدن در هنگام کار طولانی

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کرده ایم، بیشتر این دستگاه ها قابلیت استفاده در طیف گسترده ای از فلزات را نیز دارند.

4 نکته مهم در انتخاب بهترین دستگاه جوش آرگون

به خوبی می دانید که انتخاب ابزارهای صنعتی کمی به دقت و آگاهی نیاز دارد اما برخی از افراد بدون توجه به نکات مربوطه، هزینه های زیادی را متقبل می شوند. نگران نباشید چرا که می خواهیم تنها با ذکر سه مورد، شرایط لازم جهت انتخاب بهترین دستگاه جوش آرگون را برایتان بازگو کنیم. بنابراین اگر آب دستتان است زمین بگذارید و به این چند نکته توجه کنید.

1- نوع ولتاژ دستگاه جوش

توجه به نوع ولتاژ یکی از مهم ترین شاخصه های انتخاب بهترین دستگاه جوش می باشد. لازم به ذکر است دستگاه هایی که دارای 380 ولت هستند، قدرت بیشتری نسبت به دستگاه های جوش 220 ولتی نیز دارند.

2- مدت زمان ورود PV

مدت زمان ورود PV یکی از اصلی ترین شاخصه های انتخاب دستگاه جوش آرگون می باشد. این ویژگی بیانگر یک درصد عملکرد مداوم نسبت به کل زمان استفاده از دستگاه جوش است. به خاطر بسپارید که بهترین دستگاه جوش آرگون میزان PV بیشتری نیز دارد که امکان دارد در حین جوشکاری دستگاه بیش از حد گرم شود و جریان برق کاهش یابد. در نتیجه درصد بالای PV از کارایی خوب دستگاه جوش آرگون خبر می دهد.

3- دستگاهی را انتخاب کنید تا مدت ها برای شما کار کند

متاسفانه بعضی از دستگاه های جوش موجود در بازار، از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و عمر کوتاهی دارند. بنابراین قبل از خرید دستگاه جوش آرگون توصیه می کنیم تمامی اطلاعات مربوط به دستگاه جوش آرگون باکیفیت را در نظر بگیرید تا بعدا پشیمان نشوید.

4- قیمت دستگاه جوش آرگون

در خصوص این نوع دستگاه ها نمی توان قیمت مشخصی را اعلام کرد چرا که قیمت هریک متناسب با عملکردی که دارند متفاوت می باشد. قطعا قیمت دستگاه جوش آرگون باکیفیت نسبت به دیگر انواع آن بیشتر است اما مطمئن هستید که تا پنج سال دیگر هم برای شما کار می کند.

3 ویژگی مهم که باید در مورد دستگاه جوش آرگون بدانید!

1- برخورداری از قابلیت ضد چسبندگی

این قابلیت، امکان خاموش شدن جریان جوشکاری در هنگام چسبیدن سیم به فلز را می دهد. می توان گفت این نوع ویژگی در انواع دستگاه جوش آرگون نیز وجود دارد.

2- افزایش شدت جریان در هنگام اولین تماس سیم جوش با فلز

چنانچه این قابلیت در دستگاه جوش آرگون وجود داشته باشد، عملکرد شروع کار بسیار راحت و ساده تر خواهد بود.

3- گارانتی و خدمات پس از فروش

دقت کنید که وقتی دستگاه را خریداری می کنید، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در هنگام بروز مشکل، به راحتی آن را حل کنید.

معرفی 10مورد از بهترین دستگاه جوش آرگون

حال رسیده ایم به بخش جذاب مقاله چرا که قرار است بعد از مطالعه این بخش، با بهترین دستگاه جوش‌ها و مزایای آن آشنا شوید. قبل از هرچیز باید بدانید که هنگام استفاده از دستگاه های جوشکاری می بایست از لباس، ماسک، دستکش و کلاه مخصوص جوشکاری استفاده کنید.

1. اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602

اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602
اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602

برند رونیکس بهترین دستگاه جوش آرگون را تولید کرده است که نسبت به قیمتی که دارد، از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشد. دستگاه جوشکاری مارک رونیکس در حال حاضر در 48 کشور به فروش می رسد. این برند از بهترین برند های تولید ابزار صنعتی در ایران شناخته شده است.

از آنجایی که اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602 قیمت مقرون به صرفه ای دارد، جزو محبوب ترین و پرفروش ترین ابزارهای جوشکاری شناخته شده است. به این نکته توجه داشته باشید که اتصال و استحکام اتصالات در فلزات امر بسیار مهمی تلقی می شود.

خوشبختانه اینورتر جوشکاری 200 آمپر رونیکس مدل RH-4602 مجهز به آمپرمتر، جهت کنترل دقیق جریان و نمایش خروجی دستگاه می باشد. علاوه بر آن، این دستگاه از قابلیت جوشکاری دائم با الکترود 5 برخوردار است. صرفه جویی در مصرف برق، قابلیت حمل آسان، جوش یکنواخت از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این مدل دسنگاه جوش می باشد. همچنین استفاده از فناوری IGBT موجب کیفیت جوش، نفوذ بیشتر، صرفه جویی در مصرف انرژی، کم شدن مقاومت و مگنتیک قطعات می گردد که تمامی این موارد در طراحی اینورتر جوشکاری 200 آمپر مدل RH-4602 رعایت شده است.

سایر مشخصات

منبع انرژیالکتریکی
وزن5.2 کیلوگرم
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
انبردارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
لوازم جانبیدارای کابل جوشکاری و کابل اتصال به طول دو متر. انبر جوش، انبر اتصال
کابلدارد

2. اینورتر جوشکاری 200 آمپر صبا الکتریک مدل 2001-TURBO

 اینورتر جوشکاری 200 آمپر صبا الکتریک مدل 2001-TURBO
اینورتر جوشکاری 200 آمپر صبا الکتریک مدل 2001-TURBO

از دیگر دستگاه های جوش آرگون می توان به اینورتر جوشکاری 200 آمپر صبا الکتریک مدل 2001-TURBO نیز اشاره کرد. برخورداری از طراحی زیبا، وزن کم و کاهش مصرف انرژی از جمله ویژگی های اصلی این کالا محسوب می شود. این دستگاه برای جوشکاری الکترودهای سایز 3.2، 2.6 و 1.6 مناسب می باشد.

همچنین از دستگاه جوش آرگون 200 آمپر صبا الکتریک مدل 2001-TURBO جهت ذوب الکترود سایز 4 استفاده می کنند. جریان فرکانس این محصول 50/60 است. از دیگر ویژگی های اصلی این دستگاه می توان به جریان ثابت و یکنواخت، برخورداری از سیستم خنک کنندگی دستگاه، کیفیت جوش بالا، پاشش جوش کم و سهولت در انجام کار، نیز اشاره کرد.

سایر مشخصات

وزن4.5 کیلو گرم
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
منبع انرژیالکتریکی
ولتاژ ورودی220 ولت
 چرخه جوش85 درصد
اینورتردارد
لوازم جانبیکابل جوش، انبر جوشکاری، انبر اتصال
نام برندصبا الکترونیک

3. اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2102

 اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2102
اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2102

اگر به دنبال بهترین دستگاه جوش آرگون با قیمت مناسب هستید، ما به شما آروا مدل 2102 را پیشنهاد می کنیم. این دستگاه دارای ترانزیستور دو قطبی با گیت عایق شده می باشد. از ویژگی های مهم این ترانزیستورها در سوییچینگ جریان بالا می باشد.

اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2120 با برق ورودی AC با فرکانس 60-50 هرتز به DC تغییر می یابد که موجب یکسو سازی تبدیل به جریان مستقیم می گردد. یکی از ویژگی هایی که موجب مقاوم شدن دستگاه می گردد، برخورداری از سیستم حفاظتی و فن با گردش 550 دور در دقیقه است.

سایر مشخصات

وزن6.8 کیلو گرم
منبع انرژیبرق
چرخندارد
حداکثر جریان200 آمپر
اینورتردارد
ولتاژ ورودی220 ولت
لوازم جانبیدارای دفترچه راهنما
نام برندآروا

4. اینورتر جوشکاری 240 آمپر جاب مدل MCT240

اینورتر جوشکاری 240 آمپر جاب مدل MCT240
اینورتر جوشکاری 240 آمپر جاب مدل MCT240

یکی از ویژگی های خوبی که این دستگاه جوش دارد این است که نسبت به قیمت، از لوازم جانبی بیشتری برخوردار است. دستگاه جوش 240 آمپر جاب مدل MCT240 مجهز به سیستم های حفاظتی اضافه ولتاژ، اضافه گرمایی و اضافه جریان می باشد.

کیفیت جوش بسیار بالای این محصول برای انجام جوشکاری های مهم و حساس بسیار قابل توجه است. همچنین دستگاه جوش 240 آمپر جاب مدل MCT240 نسبت به دیگر محصولات مشابه، از برق بسیار کمی استفاده می کند و از آن می توان برای کارهای سنگین استفاده کرد. قابلیت استفاده از الکترودهای اسیدی و قلیایی، الکترودهای طرح آهن و الکترودهای ضد زنگ از دیگر خصوصیات مهم این دستگاه بشمار می رود.

سایر مشخصات

وزن6 کیلوگرم
حداکثر جریان240 آمپر
منبع انرژیالکتریکی
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
چرخه جوشکاری70 درصد
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
لوازم جانبیکابل اتصال به طول 5/1 متر. انبر جوش آرگون، کیف ابزار، فرچه تمیز کننده دستگاه، کابل جوشکاری به طول 5/1 متر، انبر اتصال و بند دوشی
نام برندجاب

5. اینورتر جوشکاری 250 آمپر ایران ترانس مدل IT250C

 اینورتر جوشکاری 250 آمپر ایران ترانس مدل IT250C
اینورتر جوشکاری 250 آمپر ایران ترانس مدل IT250C

دستگاه اینورتر جوشکاری 250 آمپر ایران ترانس مدل IT250C که در لیست بهترین دستگاه جوش آرگون قرار دارد، مجهز به سیستم های حفاظتی اضافه ولتاژ بوده و قابلیت راه اندازی با برق ژنراتور را نیز دارد.

از آنجایی که این دستگاه ساخت ایران می باشد، با آب و هوای ایران نیز سازگاری دارد. صرفه جویی در مصرف برق، قدرت بالا جهت کارهای سنگین صنعتی، وزن سبک، قابلیت جوشکاری آرگون و برخورداری از دو فیش نری برای اتصال به دستگاه جوش از مهم ترین ویژگی های 250 آمپر ایران ترانس مدل IT250C می باشد.

اغلب، دستگاه هایی که از گارانتی طولانی مدت برخوردار هستند، کیفیت آن هم نیر بیشتر است که خوشبختانه این دستگاه جوش دارای 12 ماه گارانتی می باشد.

سایر مشخصات

وزن9.5 کیلوگرم
منبع انرژیالکتریکی
حداکثر جریان250 آمپر
اینورتردارد
چرخه جوشکاریالکترود
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
لوازم جانبیدارای کلید آرگون لیفت و دو ولوم، دو دسته فیش
برندایران ترانس

6. دستگاه جوش 200 آمپر ادون مدل TB-200

دستگاه جوش 200 آمپر ادون مدل TB-200
دستگاه جوش 200 آمپر ادون مدل TB-200

از دیگر بهترین دستگاه جوش آرگون، دستگاه جوش 200 آمپر ادون مدل TB-200می باشد. این دستگاه علاوه بر افزایش کیفیت جوشکاری، در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کند. از دیگر ویژگی هایی که آن را به بهترین دستگاه جوش آرگون تبدیل کرده است، عدم ایجاد آلودگی صوتی می باشد. از آنجایی که وزن این دستگاه خیلی کم است، کار کردن با آن بسیار لذت بخش می باشد.

این سری از دستگاه های جوش دارای تعادل قدرت قوس می باشند و از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. چنانچه به دنبال یک دستگاه جوش با حداکثر آمپر خروجی 130 هستید، ما به شما دستگاه جوش 200 آمپر ادون مدل TB-200 را پیشنهاد می کنیم.

سایر مشخصات

وزن2.5 کیلوگرم
ابعاد24x10x15 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
ولتاژ ورودی220 ولت
حداکثر جریان200 آمپر
نوش جوشقوس الکتریکی SMAW
اینورتردارد
انبر جوش آرگوندارد
کابلدارد
چرخندارد
نام برندادون

7. دستگاه جوش 250 آمپر ادون مدل TB-250

دستگاه جوش 250 آمپر ادون مدل TB-250
دستگاه جوش 250 آمپر ادون مدل TB-250

دستگاه جوش 250 آمپر ادون مدل TB-250هم مانند دستگاه قبلی از برند ادون می باشد که در گروه باکیفیت ترین دستگاه جوش آرگون قرار دارد. این دستگاه دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی می باشد که به راحتی آمپر را نمایش می دهد. برخورداری از قابلیت ذوب الکترود به طور مداوم، مناسب برای مصارف خانگی، برخورداری از ابعاد کوچک و حمل آسان، برخورداری از سیستم کم مصرف IGBT از ویژگی های شاخص دستگاه جوش 250 آمپر ادون مدل TB-250 است.

سایر مشخصات

وزن35 کیلوگرم
منبع انرژیالکتریکی
کابلدارد
انبردارد
ولتاژ ورودی220 ولت
چرخندارد
اینورتردارد
حداکثر جریان250 آمپر
نام برندادون

8. دستگاه جوش اینورتر ادون مدل ARC-400s

دستگاه جوش اینورتر ادون مدل ARC-400s
دستگاه جوش اینورتر ادون مدل ARC-400s

دستگاه جوش اینورتر ادون مدل ARC-400s از انواع دستگاه جوش دوکاره آرگون محسوب می شود که از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین این دستگاه دارای بدنه مقاوم و محکم می باشد که این امر موجب افزایش ماندگاری آن شده است. دسته دستگاه جوش اینورتر مدل ARC-400S از آلومینیوم ساخته شده و از صفحه نمایشگر دیجیتالی برخوردار است.

اگر به دنبال دستگاه جوش نیمه صنعتی و خانگی هستید، خرید دستگاه جوش آرگون ادون مدل ARC-400S را به شما پیشنهاد می کنیم.

سایر مشخصات

وزن2.5 کیلوگرم
منبع انرژیالکتریکی
کابلدارد
انبردارد
ولتاژ ورودی220 ولت
چرخندارد
اینورتردارد
حداکثر جریان200 آمپر
نام برندادون

9. دستگاه جوش 400 آمپر باس مدل MMA-400

دستگاه جوش 400 آمپر باس مدل MMA-400
دستگاه جوش 400 آمپر باس مدل MMA-400

قیمت دستگاه جوش 400 آمپر باس مدل MMA-400، نسبت به انواع دیگر بسیار مناسب است. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه جوش آرگون می باشد که دارای ولوم های تنظیم جریان و قوس الکتریکی می باشد.

وزن سبک و حجم کم این دستگاه موجب شد تا به یکی پرفروش ترین دستگاه های جوش آرگون تبدیل گردد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد دستگاه جوش 400 آمپر باس مدل MMA-400 می توان به پاشش جوش کم، نمایشگر دیجیتال، عدم آلودگی صوتی اشاره کرد.

سایر مشخصات

 وزن4 کیلوگرم
 منبع انرژیالکتریکی
 حداکثر جریان400 آمپر
 ولتاز ورودی220 ولت
 اینورتردارد
 لوازم جانبیانبر و کابل
 برندباس

10. دستگاه جوش 300 آمپر ادون مدل TB-300

دستگاه جوش 300 آمپر ادون مدل TB-300
دستگاه جوش 300 آمپر ادون مدل TB-300

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های جوش آرگون دستگاه جوش 300 آمپر ادون مدل TB-300 می باشد. از این دستگاه برای جوش دادن انواع فلزات استفاده می شود که از قوس الکتریکی SMAW پشتیبانی می کند. اقلام همراه دستگاه جوش 300 آمپر ادون مدل TB-300، کابل جوش، انبر اتصال، ماسک جوشکاری و فرچه می باشد.

این اینورتر هیچگونه آلودگی صوتی در حین کار ایجاد نخواهد کرد و همچنین انرژی کمی مصرف می کند. شما می توانید به صورت دستی، میزان قوس جوشکاری را نیز تنظیم کنید. مقاومت در برابر نوسانات بالا از دیگر ویژگی های این دستگاه جوش می باشد.

سایر مشخصات

وزن 5 کیلوگرم
منبع انرژی الکتریکی
 حداکثر جریان 300 آمپر
ولتاژ ورودی 220 ولت
اینورتر دارد
برند ادون

چکیده و نتیجه گیری مطلب :

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جوشکاری با گاز آرگون توسط قوس الکتریکی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این نوع جوشکاری جزو پر درآمدترین مشاغل می باشد. به یاد داشته باشید برای جوشکاری با آرگون تنها مهارت لازم نیست و می بایست از تجربه و ابزارهای باکیفیت نیز برخودار باشید. همچنین توجه به نکات ضروری در انتخاب یک دستگاه جوش آرگون از موارد مهم می باشد.

در این یادداشت به معرفی انواع دستگاه جوش آرگون ، کاربرد و ویژگی های هریک پرداختیم. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد. از این که تا انتها همراه با تجربه بوده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

4/5 - (3 امتیاز)

امتیاز شما

لینک کوتاه مطلب : https://batajrobemag.com/?p=5642
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید و از دیدگاه سایر کاربران استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 11 =

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

فرم خبرنامه

به خبرنامه هفتگی باتجربه بپیوندید

Please wait...

از عضویت شما سپاس گذاریم !